خیرالله گراوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این هیات های اجرایی در 10 شهرستان و 16 بخش مستقل تشکیل شده و بر اساس قانون وظیفه مشخص کردن تعداد شعب اخذ رای و تعیین اعضای صندوق ها را بر عهده دارند.
وی افزود: 30 نفر از معتمدان طبق قانون توسط فرماندار و با نظارت هیات های نظارت در هر شهرستان معرفی می شوند که از بین آنها 9 نفر به عنوان عضو اصلی و پنج نفر نیز عضو علی البدل هستند که به همراه نمایندگان دادگستری، دادستان، ثبت احوال و فرماندار هیات های اجرایی را تشکل می دهند.
دبیر ستاد انتخابات استان ایلام یادآور شد: 682 نقطه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این استان مشخص شده و به همین تعداد نیز صندوق اخذ رای در این مناطق جانمایی خواهد شد.
گراوند همچنین درباره روند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی به اتمام رسید و لیست نامزدهای تایید شده به هیات های نظارت ارسال شده است.
وی افزود: هیات های نظارت هفت روز مهلت دارند تا نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان تایید شده اقدام و پس از آن نتایج را به فرمانداری ها اعلام کنند که فرمانداران نیز به صورت محرمانه نتایج را به داوطلبان ابلاغ خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، جمعیت 580 هزار نفری ایلام در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند که انتخابات شوراهای اسلامی در همه 25 شهر استان و 375 روستای بالای 20 خانوار این استان برگزار می شود.
تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان در شهر ایلام هفت نفر و در 24 شهر دیگر استان پنج نفر است.
سه هزار و 66 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این استان در یک هفته مهلت ثبت نام پنجمین دوره این انتخابات نام نویسی کردند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.