به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات استان اظهار کرد: استفاده از تمامی ظرفیت ها برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات الکترونیکی بایستی در دستور کار مسئولان استان قرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه تلاش می شود تا هیچ نقطه کور اینترنتی در این استان برای انتخابات سال جاری وجود نداشته باشد افزود: از مجموع 682 نقطه در نظر گرفته شده برای برگزاری انتخابات در این استان اکنون 26 نقطه با مشکل آنتن دهی روبرو است که باید با همراهی شرکت های مخابرات و زیرساخت مسائل و مشکلات این مناطق برطرف شد .
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: دراین دوره زمینه برای برگزاری دیجیتال انتخابات شوراهای اسلامی شهر ایلام فراهم است.
وی با بیان اینکه در نشست اخیر استانداران کشور از استان ایلام به عنوان یکی از استان‌های نمونه در پوشش کامل ثبت‌نام شوراها تقدیر شد، تاکید کرد: 98 درصد از سطح استان تحت پوشش زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات پیش رو هستند که حفاظت از این امکانات و فیبر نوری در دستور کار فرمانداران قرار دارد.
کلانتری انتخابات را نماد عینی و ممتاز مردم سالاری دینی در کشور دانست و یادآور شد: انتخابات ما در کشور در سطح دنیا، کم نظیر است و از همه مهمتر اینکه درصد و آمار مشارکت مردم کشور در انتخابات‌ها در مقایسه با کشورهای مدعی در جهان، بسیار بالاتر است.
وی رعایت اخلاق و قانون را از مسائل مهم در انتخابات برشمرد و اضافه کرد: ما همواره نشاط سیاسی در حضور مردم در انتخابات‌ها را شاهد بوده‌ایم و همه احزاب مشارکت خواهند داشت که فعالیت خانه احزاب در استان ایلام سامان گرفته و منتظر حضور مسئولین برای افتتاح آن هستیم.
رئیس ستاد انتخابات ایلام افزود: اولویت اول استان تا پایان اردیبهشت برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند است و مجریان انتخابات نیز باید اصل بی طرفی و قانونگرایی را سرلوحه خود قرار دهند.
جمعیت 580 هزار نفری ایلام در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند که انتخابات شوراهای اسلامی در همه 25شهر استان و 375 روستا بالای 20 خانوار این استان برگزار می شود.
تعداد اعضای شوراهای شهر استان در شهر ایلام هفت نفره و در دیگر 24 شهر استان پنج نفره است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
دوره قبلی انتخابات یعنی چهارمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24 خرداد سال 92 برگزار شد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.