به گزارش ایرنا، فریادرس شهبازی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت 21 فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در مجموع یک هزار و 490 میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای خسارت دیده با بهره چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری اختصاص یافت.
وی از جبران خسارت به 25 هزار و 780 خانوار شهری و روستایی مناطق سیل زده در این استان خبر داد و افزود: تسهیلاتی معادل 640 میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای 26 هزار خانوار واحدهای سیل زده استان در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص اعتبار، به این افراد پرداخت شود.
شهبازی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی مناطق زلزله زده استان (27 مرداد سال 93) نیز گفت: اعتباری معادل 2 هزار و 210 میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 490 میلیارد ریال کمک بلاعوض به 25 هزار خانوار روستایی و شهری در قالب واحدهای تعمیری و احداثی در شهرهای آبدانان، دره شهر، دهلران و مورموری پرداخت شد.
وی به اجرای طرح های هادی روستایی در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: تهیه طرح هادی در 374 روستای بالای 20 خانوار و 80 روستای دارای 20 خانوار جمعیت این استان به اتمام رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام اضافه کرد: در مجموع اجرای طرح هادی در 312 روستای استان با اعتباری معادل 690 میلیارد ریال انجام شده است.
شهبازی از تملک بیش از 2 هزار و 108 هکتار زمین از اراضی ملی خبر داد و افزود: در این خصوص هشت هزار و 520 قطعه زمین مسکونی در روستاهای استان برای ساخت مسکن به روستاییان واگذار شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مقرر شد اعتبارات خاصی به روستاهای مرزی در سراسر کشور پرداخت شود، تاکید کرد: در راستای کمک به عمران و آبادی روستاها مقرر شد سه درصد اعتبارات حاصل از فروش نفت خام کشور برای مناطق کمتر توسعه یافته مرزی در نظر گرفته شود.
به گزارش ایرنا، بیست و یکم فروردین سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب 100 امام (ره) برای کمک به محرومان نامگذاری شده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.