احسان یارمحمدی روز شنبه در گفت و گو با اظهار کرد: آب مورد نیاز جهت استفاده اراضی کشاورزی پایین دست سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام از طریق بارش های مطلوب بهاری تامین شد و دیگر نیازی برای تخلیه و رها سازی آب این سدها نبود.
وی افزود: این امر(عدم رها سازی آب سدها) باعث افزایش ورودی آب به سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام و در نهایت سرریز شدن آب آنها شد.
یارمحمدی با اشاره به وضعیت سد دویرج دهلران نیز تاکید کرد: میزان حجم نهایی سد دویرج دهلران 205 میلیون متر مکعب است که بیش از چهار میلیون متر مکعب با سرریز شدن فاصله دارد.
وی از رها سازی آب این سد جهت استفاده زمین های کشاورزی پایین دست سد دویرج خبر داد و یادآور شد: تا 12 فروردین ماه سال جاری حجم آب این سد تا 202 میلیون متر مکعب افزایش یافت اما با توجه به رها سازی و تخلیه آب آن، روزانه بیش از 500 هزار لیتر حجم خروجی آب این سد است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام اضافه کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون بیش از 100 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای سه گانه استان شد که تنها در نیمه اول فروردین ماه سال جاری 31 میلیون متر مکعب آب وارد سدهای (دویرج 20 میلیون، ایلام 7.5 میلیون و کنگیر ایوان 3.5 میلیون متر مکعب) شد.
به گفته یارمحمدی، بیشترین حجم آب مصرفی سدهای سه گانه استان ایلام در بخش کشاورزی است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در سال بارشی 96 - 95 نسبت به سال گذشته با کاهش محسوس نزولات جوی همراه بود و سالی کم بارش و خشک سال را پشت سر گذاشت که البته از ابتدای امسال تاکنون شاهد بارش های ممتدی بوده است.
شهر ایلام از ابتدای فصل بارش (اول مهر ماه 95) تاکنون شاهد 363 میلی متر بارندگی بود که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 56 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 26 درصد کاهش بارندگی داشته است.
در میان مناطق مختلف استان ایلام ، شهرستان ایوان با بیش از 543 میلی متر بیشترین بارندگی و مهران با 131 میلی متر کمترین میزان بارش را از ابتدای فصل بارش (اول مهر ماه 95) تاکنون داشته اند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610636
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.