سرهنگ «یحیی الهی» در نشست خبری اظهار کرد: وظیفه مرزبانی حفظ و تأمین امینت بیش از 430 کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق است و در این راستا شبانه‌روزی- چشمان مرزبانان بیدار است و اجازه کوچک‌ترین ناامنی را نمی‌دهند.

وی بابیان اینکه مرزبانی ده‌ها کیلومتر دورتر از مرزهای استان را رصد می‌کند و آماده پاسخگویی به کوچک‌ترین تحرک غیرقانونی در مرزها است، گفت: هر چند در کشور عراق ناامنی‌هایی مشاهده می‌شود اما با تلاش و وظیفه‌شناسی، امنیت کامل و پایدار بر مرزهای استان حاکم است.

فرمانده مرزبانی استان ایلام ادامه داد: در سال 1395 کوچک‌ترین ناامنی در مرزهای استان به وقع نپیوسته و زائران کربلا مخصوصا در ایام اربعین در نهایت امنیت به کشور عراق اعزام شدند.

فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به اینکه تعامل بسیار خوبی با مرزبانی عراق داریم و مرز را کاملا رصد و لحظه‌ای پایش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در مرزهای استان بحث قاچاق کالا صفر است و تاکنون کشفیات نداشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در ایام نوروز امنیت زائران و گردشگران که از مرز مهران تردد می‌کنند کاملا تامین است، افزود: مرزبانی استان ایلام به تمام تجهیزات روز مجهز است و اجازه کوچک‌ترین ناامنی را به متجاوزان نمی‌دهد.

الهی اضافه کرد: تردد غیرمجاز از مرزهای استان بسیار اندک است و افرادی چنین قصدی داشته‌اند توسط مأموران مرزبانی دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده‌شده‌اند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610618
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.