حشمت زرین جوب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برداشت این محصول استراتژیک و مهم از 25 فروردین ماه امسال آغاز می شود و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.
وی افزود: در هر هکتار 2 تن دانه روغنی کلزا برداشت می شود که در مجموع تولید و برداشت این محصول در صورت تحقق پیش بینی برداشت هفت هزار تن ،نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش می یابد.
زرین جوب یادآور شد: در سال زراعی جاری ( اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد) سه هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته که 200 هکتار آن دیم و مابقی آبی است و شهرستان دهلران با 2 هزار و 400 هکتار بیشترین سهم در تولید این محصول را دارد.
وی تاکید کرد: در سال زراعی جاری نزدیک به پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به زیر کشت این محصول رفت که یک هزار و 100 هکتار آن که عمدتا اراضی دیم بود به علت تاخیر در بارش باران های پاییزی، خشکسالی و سرما از بین رفت.
به گفته وی نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی دانه روغنی کلزا 27 هزار و 800 ریال است که پرداخت مطالبات کشاورزان بعد از خرید و بلافاصله انجام می پذیرد.
زرین جوب یادآور شد: 10 مرکز خرید و سیلو برای ذخیره کلزا در استان در نظر گرفته شده که سه مرکز آن در شهرستان دهلران قرار گرفته است و محصول کلزا بعد از ذخیره سازی در سیلو ها به استان های دارای کارخانه روغن کشی صادر می شود.
سال زراعی گذشته 94- 95 از مجموع پنج هزار و 126 هکتار اراضی زیر کشت کلزا در استان، 2 هزار و 50 هکتار آن معادل سه هزار تن در اثر بارش تگرگ دچار خسارت شد و میزان برداشت این محصول را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.