به گزارش ایرنا، شادمهر کاظم زاده در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته دهلران از بهره مندی استان ایلام از مزایای سه درصدی اعتبار از محل سهم فروش نفت و گاز در سال جاری (زمان اجرای برنامه ششم توسعه) خبر داد.
به گفته وی، در کمیسیون تلفیق همچنین تصویب شد علاوه بر سه درصد نفت و گاز، وزارت نفت در خصوص افزایش سه درصدی قراردادها و پیمان ها در مناطق نفت خیز روی صورت وضعیت پیمانکاران را به خزانه واریز کند تا در راستای حذف سوء آثار محیط زیست و اجرای زیرساخت ها در این مناطق هزینه شود.
نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی افرایش 20 درصدی حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی را از دیگر دستاوردهای برنامه ششم دانست و اضافه کرد: دولت از بحث هدفمندی یارانه ها این مبلغ را تامین می کند و این کمکی به این اقشار است.
کاظم زاده ردیف اعتباری قانونی برای جبران عقب ماندگی مناطق درگیر در دفاع مقدس را از دیگر برنامه های ششم توسعه اعلام کرد و گفت: پنج استان ایلام، خوزستان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی مشمول این قانون هستند و باید سالانه اعتبارات آنها 10 درصد افزایش یابد تا به شهرستان ها و استان های توسعه یافته برسند.
وی با اشاره به افرایش 20 و 25 درصدی حقوق کارمندان کارشناس و کارشناس ارشد شاغل در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در برنامه ششم توسعه افزود: این نیز امتیازی برای کارمندان شاغل در این مناطق است.
نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی از مکلف شدن دولت در برنامه ششم توسعه در راستای بندهای سوم و ششم اقتصاد مقاومتی به بخشش سود، کارمزد و جریمه کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و استمهال سه ساله این وام ها خبر داد.
وی اضافه کرد: مناطق زلزله زده که تسهیلات زلزله در سال های قبل دریافت کرده اند نیز در برنامه ششم توسعه از پرداخت سود، جریمه و کارمزد تسهیلات زلزله بمدت سه سال معاف و منابع مورد نیاز آن از اعتبارات ماده 12 بحران مشخص شده است.
کاظم زاده از پیگیری برای دو بانده شدن مسیر دهلران به اندیمشک با 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: برای این پروژه 25 درصد سهم وزارت نفت و 75 درصد را وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار می کند که فاز اول عملیاتی شده است.
وی همچنین با اشاره به شعار سال اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال با تلاش و برنامه ریزی همه مسئولان و مردم و در سایه اقتصاد مقاومتی به نتیجه مطلوب در این زمینه برسیم.
وی وضع قانون خوب برای حل و فصل مشکلات مردم و نظارت بر حسن اجرای قانون را از وظایف نمایندگان مجلس دانست و افزود: برنامه ششم توسعه و بودجه 96 از مهمترین موضوعاتی هستند که در این ایام در مجلس پیگیری شدند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بار مالی زیاد برنامه ششم در نگاه اول برای دولت تاکید کرد: ممکن است دولت در برخی جاها بدلیل بار مالی توان اجرای برخی برنامه ها را نداشته باشد اما نکات مهم و کلیدی در این برنامه دیده شده که مردم این حوزه انتخابیه نیز از آن بهره مند خواهند شد.
کاظم زاده به گله مندی مردم در عدم بکارگیری نیروهای بومی در شرکت های نفت و گاز، آب و خاک منطقه اشاهر کرد و گفت: با وضع قانونی در این زمینه، بکارگیری نیروهای بومی در شرایط برابر در این شرکت ها در اولویت است و مسئولان باید برای احقاق حق نیروهای بیکار بومی بویژه تحصیل کردها تلاش کنند.
وی پیگیری برای تامین پنج هزار تن قیر برای روکش راه های روستایی را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و یادآور شد: در برخی از شهرستان ها اقداماتی در خصوص راه های روستایی انجام شده و در برخی شهرستان های حوزه انتخابیه نیز پیگیری ها در دستور کار است.
کاظم زاده از پیگیری ها در خصوص مشکلات و مسایل حوزه انتخابیه در حوزه راه ها، مرز و بخش شدن دهستان دشت عباس نیز خبر داد و گفت: با پیگیری ها طرح ان جی ال 3100 دهلران که خوراک پتروشمی را تامین می کند در مسیر اجرایی قرار گرفته و در پایان سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی، اختصاص وام آن تصویب شده و تا خرداد امسال پرداخت می شود و شاهد رونق و اجرایی شدن این طرح خواهیم بود.
وی به رویداد مهمی چون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: انتخابات مظهر اراده ملی است و همه باید با احساس تکلیف در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شرکت کنند و تلاش کنیم با انتخاب افراد کارآمد، موثر، انقلابی و پرتحرک برای حل مسایل و مشکلات کشور مشارکت کنیم.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.