یوسف شیخ الملوکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی خود را به شکل رگبارهای بارشی نقطه ای و منطقه ای همراه با وزش باد شدید نشان می دهد.
وی افزود: هر چند این سامانه از بارش های رگباری مطلوبی برخوردار است اما از امشب با خروج سیستم، شرایط جوی در آسمان استان دوباره پایدار می شود.
شیخ الملوکی یادآور شد: همچنین به علت وزش باد احتمال بروز پدیده گرد و غبار از سمت کشور عراق با مناطق جنوبی و مرزی استان ایلام در 24 ساعت آینده وجود دارد.
به گزارش ایرنا، 353 میلی متر بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر امسال تا 30 شهریور سال بعد) تاکنون در استان ایلام رخ داده که نسبت به سال زراعی گذشته 49 درصد و نسبت به بلندمدت 12 درصد کاهش نزولات جوی ثبت شده است.
در این مدت شهرستان ایوان با 543 میلی متر بیشترین بارش را داشته که در مقایسه با سال گذشته 44 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت یک درصد کاهش داشته و شهرستان مهران هم با 130 میلی متر بارندگی کمترین مقدار بارش ها را ثبت کرده که درمقایسه با سال گذشته 56 درصد و نسبت به بلندمدت 32 درصد کاهش داشته است.
در این مدت شهرستان ایلام 363 میلی متر نزولات جوی داشته که این مقدار بارش ها در قیاس با سال گذشته 56 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 25 درصد کاهش بارش های جوی را تجربه کرده است.
در بارندگی های 48 ساعت گذشته بخش سیوان (میش خاص) از توابع شهرستان ایلام با 35 میلی متر بیشترین بارندگی را داشته و شهر ایلام نیز در این مدت 17 میلی متر باران را ثبت کرده است.
استان ایلام در سال زراعی امسال با توجه به کاهش محسوس بارندگی ها از منظر هوا شناسی سالی خشک و کم باران را داشته است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.