به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سیدصادق حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: موضوع ریزگردها و عواقب ناشی از آن در مناطق جنوبی و غربی کشور به یک معضل جدی برای مردم و مسئولان تبدیل شده است.

وی گفت: در استان خوزستان مشکلاتی که ریزگردها برای مردم به وجود آورد زندگی را برای مردم آن دیار به طوری سخت کرد که مقام معظم رهبری بر برطرف کردن این مشکل توسط همه دستگاه‌های اجرایی تأکید فرمودند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: سپاه با توجه به نوع مأموریت‌ها و حضور جهادی در همه عرصه‌ها در این زمینه پای کار آمد و در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب و همچنین به جهت بیابان‌زدایی از کانون‌های اصلی گرد و غبار در استان خوزستان با همکاری استان‌های همجوار 4 هزار هکتار از این اراضی را زیر کاشت نهال برده است.

حسینی ادامه داد: سپاه امیرالمومنین(ع) نیز همراه با سایر استان‌ها از 23 اسفند سال 95 تا 15 فروردین سال جاری با حضور در خوزستان 86 هکتار از بیابان‌های این استان را نهال کاری کرد.

وی با اشاره به کاشت 17 هزار اصله نهال در این مناطق تصریح کرد: تمام مراحل عملیات بیابان‌زدایی در خوزستان شامل نقشه‌برداری، نشانه‌گذاری، چاله کنی، کاشت و آبیاری و همچنین خرید نهال از دهلران و میمه توسط سپاه استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: سپاه امیر المومنین(ع) در داخل استان نیز با همکاری منابع طبیعی اقدامات مناسبی را در حوزه درختکاری انجام داده به طوری که بیش از 100 هکتار درختکاری توسط سپاه امیرالمومنین(ع) در شهرستان های مختلف استان انجام شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605357
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.