به گزارش ایرنا، استان ایلام به عنوان بخش مهم و اصلی 'تمدن ایلام' باستان از نخستین مکان های پیدایش تمدن در فلات ایران سه گنجینه تاریخی دارد که هر سال در مناسبت های ویژه پذیرای جمعیت بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام در این مورد گفت: در تعطیلات نوروز 96 از 27 اسفند گذشته تا 13 فروردین جاری نزدیک به 10 هزار گردشگر از گنجینه های این استان دیدن کردند.
عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد بازدید از گنجینه های این استان شامل موزه مردم‌شناسی قلعه والی، موزه تاریخ کشاورزی در کاخ فلاحتی و موزه باستان ‌شناسی شهرستان دره‌شهر در تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته رشد 20 درصدی داشته است.
وی افزود: پس از طبیعت گردی بیشترین بازدید گردشگران نوروزی استان ایلام مربوط به جاذبه های تاریخی و فرهنگی بوده است که نشان دهنده اهمیت این بخش و علاقه مندی فراوان مردم به مقوله تاریخ و تمدن است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام همچنین از اسکان 452 هزار گردشگر و مهمان نوروزی در هتل ‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه های گردشگری و خوابگاه‌های استان در این مدت خبر داد.
شنبه زاده یادآور شد: ورود و اسکان گردشگران استان امسال در مقایسه با نوروز 95 رشد پنج درصدی داشته است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام با 20 هزار کیلومتر مربع گستره در باختر کشور از نخستین مناطق استقرار بشر و آغاز تمدن در فلات گسترده ایران است.
سرزمین ایلام که بخش اصلی و عمده تمدن ایلام باستان را در خود جای داده یک هزار و 500 اثر و ابنیه تاریخی دارد.
در کنار وجود آثار تاریخی و فرهنگی این استان غنی از گردشگری طبیعی است.
ایلام یک میلیون و 850 هزار هکتار جنگل با گونه غالب بلوط ایرانی و مرتع دارد.
خبرنگار: جلال اسکندری** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6033/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.