دکتر نورالدین رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، بیمه سلامت و امور اتباع و مهاجرین خارجی قرارداد پوشش بیمه سلامت برای اتباع خارجی منعقد و اعتبار آن تا پایان سال 96 و به مدت یک سال است.
وی افزود: این افراد از لحاظ پوشش بیمه ای در صندوق سایر اقشار سازمان بیمه سلامت تحت حمایت قرار می گیرند و به گروه های خاص، آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر تقسیم می شوند.
دکتر رحیمی یادآور شد: حق سرانه بیمه برای گروه های خاص و آسیب پذیر رایگان بوده ولی گروه های غیر آسیب پذیر نیز باید حق سرانه را پرداخت کنند که میزان این هزینه هنوز تعیین و اعلام نشده است.
مدیر کل بیمه سلامت ایرانیان استان ایلام تاکید کرد: اتباع عراقی ساکن در این استان می توانند بدون هیچ محدودیتی با در دست داشتن کارت آمایش معتبر برای دریافت دفترچه درمانی سلامت به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه و از مزایای این طرح بهره مند شوند.
وی گفت: در راستای پوشش همگانی بیمه سلامت، تمام اتباع عراقی ساکن در ایلام که 2 هزار و 400 نفر هستند و کارت آمایش دارند بیمه شده و تحت پوشش خدمات درمانی قرار می گیرند.
دکتر رحیمی اضافه کرد: طبق تفاهم نامه ای که بین دانشگاه ایلام و بیمه سلامت ایرانیان در قالب بیمه شدگان صندوق سایر اقشار منعقد شده دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه ایلام نیز تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.
وی بر توانمندسازی بیمه‌شدگان تاکید کرد و گفت: افزایش دانش عمومی مردم در حوزه سلامت از راه‌های مختلف الزامی است که باید اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه توسط رسانه‌ها انجام شود.
به گزارش ایرنا، در استان ایلام 367 هزار و 282 نفر زیر پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند، تعداد افراد بیمه شده رایگان در بخش روستایی و عشایری 232 هزار و 861 نفر، صندوق بیمه ایرانیان در استان ایلام 42 هزار و 983 نفر است و در حال حاضر 67 هزار و 203 نفر از کارکنان دولت و 24 هزار و 235 نفر از سایر اقشار نیز تحت پوشش سازمان های بیمه گر هستند.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.