سرهنگ رضا همتی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد تردد توسط دستگاه های مکانیزه و دوربین های ثبت سفر مستقر در جاده هایی است که امکان ثبت داشته اند و ترددها در جاده های فرعی و روستایی در این آمار لحاظ نشده است.
وی با اشاره به اینکه مسیرهای ایلام به مهران، ایلام به صالح آباد، ایلام به حمیل و ایلام به دره شهر بیشترین تردد خودروهای گردشگران را در این مدت داشته است، افزود: در جاده های فرعی و روستایی نیز افزایش قابل توجه ترددها را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.
سرهنگ همتی زاده تاکید کرد: این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افزایش 35 درصدی برخوردار است که نشان دهنده روحیه و علاقه مندی مردم ایلام و استان های دیگر برای بهره مندی از طبیعت چشم نواز استان و انجام سفرهای برون شهری است.
سرپرست پلیس راه ایلام یادآور شد: 40 تیم گشت ثابت و سیار به صورت محسوس و نامحسوس از ابتدای طرح نوروزی (25 اسفند پارسال تا 13 فروردین امسال) بر نحوه تردد خودروها نظارت داشتند که در سایه این حضور پررنگ و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان، شاهد کاهش 29 درصدی تلفات جاده ای و 10 درصدی تصادفات منجر به جرح در جاده های ارتباطی این استان بودیم.
وی اضافه کرد: به منظور آشنایی هر چه بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و وضعیت جاده های مواصلاتی استان، 30 هزار بروشور و کتابچه با موضوع مضامین ترافیکی در این ایام در اختیار رانندگان قرار گرفت.
به گفته وی، حضور پررنگ نیروهای پلیس راه در مدت زمان اجرای طرح نوروزی باعث شد 161 خودرو و 110 موتورسیکلت که تخلفات حادثه ساز مرتکب شده بودند، متوقف و به پارکینگ منتقل شوند.
سرهنگ همتی زاده گفت: طی این مدت آزمایش سلامت و عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان ها از 420 راننده خودروهای عمومی و شخصی گرفته شد که این آزمایش در خصوص 40 راننده مثبت بود و خاطیان به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرپرست پلیس راه استان ایلام افزود: دوربین های کنترل سرعت نیز به منظور ثبت تخلفات تجهیز شده و رانندگانی که همزمان 2 تخلف حادثه ساز را انجام دادند، خودروی آنها به مدت 72 ساعت از سوی پلیس متوقف شد.
وی یادآور شد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته میانگین سرعت خودروها در سایه کنترل های صورت گرفته به نسبت دوره مشابه سال گذشته، چهار کیلومتر کاهش یافت که این رویه باعث شد تصادفات رانندگی به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند.
سرهنگ همتی زاده با تقدیر از همراهی عموم مردم و مسافران نوروزی در مدت اجرای این طرح ابراز امیدواری کرد این همکاری در سایر فصول سال نیز تداوم داشته باشد و روز به روز شاهد ارتقای فرهنگ رانندگی و در نتیجه کاهش حوادث رانندگی در جاده های این استان و کشور باشیم.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.