محمد سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا اظهار کرد: مردم این آبزیان را در محلی که توسط شهرداری به همین منظور در نظر گرفته شده رها سازی کنند.
وی افزود: افراد مختلف برای مشارکت در این طرح ماهی های خود در روزهای 13 و 14 فروردین ماه به سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ایلام واقع در بوستان کوثر تحویل دهند تا این آبزیان در دریاچه این بوستان رها سازی شوند.
سلطانی یادآور شد: در این طرح مردم بعد از تحویل ماهی های قرمز خود یک رسید از سوی شهرداری دریافت می کنند که در تاریخ 26 تا 28 اسفند سال جاری با در دست داشتن این رسید یک عدد ماهی قرمز رایگان دریافت کنند.
وی تاکید کرد: شهرداری با تحویل گرفتن ماهی های قرمز از آنها نگهداری می کند و با این کار محیط زیست طبیعی و روان آبها و آبزیان بومی نیز از مخاطرات رهاسازی ماهی قرمز غیر بومی در آبهای طبیعی در امان می مانند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام نیز پیشتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مردم خواسته بود برای حفظ اکوسیستم طبیعی استان از رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه، دریاچه، چشمه، مرداب و دریاچه های پشت سدها و یا هر روان آب طبیعی دیگری خودداری کنند.
به گفته مازیار سلیمان نژاد ماهی های قرمز هفت سین از گونه های غیر بومی هستند که با رهاسازی آنها در طبیعت بومی استان حیات سایر آبزیان و اکوسیستم طبیعی این زیستگاه ها به خطر می افتد و این آبزیان به عنوان مهاجم ناقل انواع بیماری ها در بین دیگر گونه های بومی هستند.
خبرنگار: زهرا موسوی **انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6034/7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.