نجف عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از دره شهر شهرستان های ایلام و بدره به ترتیب بیشترین میزان اسکان مهمانان و گردشگران نوروزی را داشته اند.
وی با اشاره به اسکان بیش از 42 هزار و 258 گردشگر و مهمان نوروزی بصورت نفر روز در مدارس استان ایلام از 28 اسفند پارسال تا امروز بیآن کرد: این تعداد مهمان و گردشگر نوروزی در 829 کلاس درس این استان اسکان داده شده اند.
عسگری با بیان اینکه این افراد در قالب سه هزار و 289 خانوار در مدارس شهرهای مختلف این استان اسکان یافتند، افزود: اسکان مهمانان و مسافران نوروزی در مدارس از شنبه 28 اسفند پارسال آغاز شد و تا 13 فروردین امسال (پایان تعطیلات نوروزی) در مناطق مختلف این استان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه رزرو اسکان مهمانان در مدارس از پنجم تا 22 اسفند انجام شد، تاکید کرد: از مجموع کلاس های درس فراهم شده 26 کلاس ویژه با امکانات اولیه کامل، 289 کلاس درجه الف و 514 کلاس نیز درجه ب هستند.
وی با بیان اینکه تعرفه اسکان بر اساس درجه بندی مدارس از نظر امکانات است، یادآور شد: به منظور ارائه خدمات گسترده تر به مهمانان نوروزی در مدارس ایلام که نسبت به پارسال تعداد آنها 22 فضا بیشتر شده که این فضاها به امکانات اولیه همچون یخچال، تلویزیون، فرش و اجاق گاز تجهیز شده اند.
مسئول ستاد اسکان اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: مدارس پیش بینی شده برای اسکان مهمانان فرهنگی و نوروزی با ظرفیت پذیرش روزانه 829 خانوار در شهرستان های مختلف استان برای تعطیلات نوروز 96 تجهیز شده است.
عسگری با بیان اینکه شهرهای ایلام و دره شهر به علت ورود حجم بیشتر مسافران نوروزی، بیشترین ظرفیت پذیرش و اسکان را دارند، گفت: افزون بر این مدارس، 14 خانه معلم در شهرهای مختلف استان و مجموعه رفاهی، تفریحی فرهنگیان شهر ایلام نیز از مهمانان فرهنگی استقبال و پذیرایی خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، استان ایلام با جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان در ایام تعطیلات نوروز پذیرای هزاران میهمان از مناطق مختلف کشور است.
در ایام تعطیلات نوروزی سال 95 بیش از 100 هزار مسافر نفر روز در 122 مدرسه شهرستان های مختلف استان اسکان داده شدند.
بیشترین گردشگران و مهمانان نوروزی اسکان داده شده در مدارس استان ایلام در طول تعطیلات نورزوی سال 95 نیز به ترتیب مربوط به دره شهر، ایلام، دهلران، بدره، مهران و سیروان بود.
استان ایلام بیش از یک هزار فضای آموزشی دارد.
در تعطیلات نوروز 95 بیش از 432 هزار گردشگر در اقامتگاه های نوروزی (مدارس، هتل ها، مهمانپذیرها، خانه های اجاره ابی و کمپ ها) استان ایلام اسکان یافتند که نسبت به تعطیلات نوروز 94 بیش از پنج درصد افزایش داشت.
استان ایلام با 2 میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
ایلام با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصر بفرد، زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیر ساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
این استان یک هزار و 500 آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.