دکترعلی دل پیشه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دیروز در جاده آبدانان به شهرک هزارانی در محل سه ‌راهی هفت ‌چشمه یک تصادف شدید بین موتورسیکلت با خودروی سمند اتفاق افتاد که منجر به مصدومیت شدید جوان 23 ساله آبدانانی راکب موتور شد.
وی افزود: مصدوم در سریع ترین زمان ممکن توسط تیم فوریت‌های پزشکی به بیمارستان شهرستان منتقل شد که اما به علت ضربه شدید وارد شده به ناحیه سر دارای علائم کاهش سطح هوشیار بود.
دکتر دل پیشه یادآور شد: با وجود تلاش تیم های درمانی اما به علت وخامت حال مصدوم و نیاز به حداقل زمان جهت اقدامات درمانی در بیمارستانی مجهزتر الزامی به نظر می رسید که با توجه به بعد مسافت آبدانان تا ایلام اعزام این مصدوم با آمبولانس و به صورت زمینی با توجه به شرایطی که داشت مقدور نبود.
وی تاکید کرد: با تصمیم پزشکان و هماهنگی انجام شده با پایگاه امداد مستقر در فرودگاه ایلام، بالگرد اورژانس هوایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شهرستان آبدانان اعزام و بیمار با آمبولانس هوایی از بیمارستان به پایگاه منتقل و بلافاصله در ایلام توسط آمبولانس زمینی به بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام منتقل شد وتحت درمان تکمیلی قرار گرفت.
وی گفت: این اولین ماموریت هوایی بالگرد امدادی پس از استقرار در استان ایلام بود و لازم به توضیح است که انتقال هر بیمار بسته به فاصله جغرافیایی محل حادثه تا بیمارستان مقصد از 60 تا 110 میلیون ریال هزینه بر می دارد که با این وجود اقدام های امدادی به صورت رایگان توسط فوریت های پزشکی استان ایلام انجام می شود.
دکتر دل پیشه اضافه کرد: اورژانس هوایی یکی از محورهای اصلی طرح تحول نظام سلامت است که در دولت یازدهم برای سهولت و تسریع نجات جان بیماران و مصدومان بدحال با جدیت پیگیری و اجرا شد.
به گزارش ایرنا، بالگرد اورژانس هوایی استان روزهای پایانی اسفندماه 95 در ایلام استقرار یافت و در هفته نخست فروردین ماه امسال با امکانات و تجهیزات امدادی تجهیز شد و تا زمان احداث یک آشیانه در محل فرودگاه ایلام مستقر است و برای ارائه انتقال بیماران و مصدومان بدحال به مراکز درمانی در طول سال آماده پرواز است.
خبرنگار : زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.