در این یادداشت آمده است: کمتر از 24 ساعت تا پایان ثبت‌نام داوطلبان شورای شهر و روستا باقی مانده و علی‌رغم ثبت‌نام چهره‌های نسبتا شاخص در 6 روز گذشته اما کماکان از اردوگاه اصلاح‌‌طلبان خبر‌ی نیست و چهره‌های شاخصی که گفته می‌شد در سرلیست قرار می‌گیرند تاکنون رغبتی برای ثبت‌نام نشان نداده‌اند.
بسیاری از چهره‌هایی که کمتر شناخته شده هستند در مجالس و محافل مختلف از تمایل و یا حضور خود در لیست ائتلافی اصلاح‌ طلبان و حامیان دولت خبر می‌دهند اما تا پایان مهلت ثبت‌نام، از ثبت‌نام سر لیست این جناح سیاسی استان خبری نیست که باید منتظر ماند و دید آیا این چهره شاخص در نهایت در مدت زمان باقی مانده تا پایان مهلت قانونی ثبت‌نام، پله‌های فرمانداری ایلام را به همین منظور خواهد پیمود و به شایعات عدم حضورش پایان خواهد داد یا نه؟
گویا برخی از اصلاح‌طلبان در نظر داشته‌اند شخص دیگری را در سر لیست این ائتلاف قرار دهند اما همین امر موجب ایجاد اختلاف‌ نظرهایی شده که نتیجه‌ی آن امتناع شاخص‌ترین گزینه‌اصلاح‌طلبان شهر ایلام از حضور در فرمانداری ایلام و ثبت‌نام تا این لحظه شده است.
بی‌شک شورای شهر در دوره پیش‌ رو بیشتر از هر دوره‌ای نیازمند حضور افراد خردگرا، مشورت ‌پذیر، متعهد و متخصص است و بایستی جناح‌های سیاسی در استان این امر را در سولوحه‌ لیست‌های ائتلافی خود قرار دهند.
هر چند معتقدیم که شورای اسلامی شهر یک سندیکای سیاسی نیست اما تغییر تفکر از تبارگرایی و قبیله‌گرایی به تشکیلات هدفمند و دغدغه‌ مند بر اساس رسالت شورا و خرد جمعی را می‌توان سرآغاز فصلی نوین از تورق فرهنگ شهروند مداری در استان دانست.
بی‌شک نگاه جریان‌ سیاسی اصلاح‌ طلبی که مشی آن اصلاح است نیز شکستن همین تابوی تبارگرایی و حرکت در مسیر عقلانیت و خرد جمعی است که همان‌گونه که مردم شریف ایلام و تهران در انتخابات مجلس دهم نشان دادند می‌توان به نظرات متفکرانه‌ این ملت اتکا و اعتماد راسخ داشت که از هفت رأی پیش‌ رو اکثریت انتخاب با شایستگی، توانمندی و مشی سیاسی ثابت است و هر چند ممکن است در نزد آنها چهره‌هایی از تبار خود احسن‌الحال باشند و در قالب این هفت انتخاب قرار گیرند.
نکته‌ پایانی و مهمی که در بزنگاه حساس ثبت‌نام‌ها مهم به نظر می‌رسد دعوت و بهره‌گیری از نخبگان و چهره‌های تأثیرگذار علمی و سیاسی برای ثبت‌نام است و چنانچه شورای پنجم تشکیل شد و از وجود افراد شاخص، کم‌بهره بود قطعا متضرر اصلی این جریان مردم و شهروندان خواهند بود.
منبع:سایت خبری ویرا
6032/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.