حسین کلانتری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 206 نفر تا پایان نخستین روز با مراجعه به مکان های تعیین شده (فرمانداری ها و بخشداری ها) ثبت نام کرده بودند، در روز دوم نیز 229 نفر و در پایان وقت اداری روز سوم نیز 287 نفر برای حضور در این عرصه نام نویسی کردند.
وی افزود: 347 نفر از ثبت نام شدگان تا پایان روز سوم در شهرهای این استان و 375 نفر نیز برای عضویت در شورای اسلامی روستاهای این استان ثبت نام خود را به صورت رسمی انجام داده اند.
کلانتری با بیان اینکه از مجموع ثبت نام شدگان، 670 نفر مرد و 52 نفر زن هستند، تاکید کرد: بر اساس برنامه زمان بندی آخرین فرصت حضور نامزدها برای تحویل مدارک مورد نیاز ثبت نام در این انتخابات 6 فروردین ماه جاری خواهد بود.
وی از همه کسانی که می خواهند خود را در معرض انتخاب مردم در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار دهند خواست در فرصت باقی مانده به مراکز تعیین شده برای ثبت نام مراجعه کنند و ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.
کلانتری یادآور شد: افراد متقاضی انتخابات شوراهای شهری برای ثبت نام باید به فرمانداری ها و داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی نیز باید به بخشداری ها مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 385 روستای این استان برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
دوره قبلی انتخابات یعنی چهارمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24 خرداد سال 92 برگزار شد.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.