کلثوم خلیلوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توجه به نقش محوری زنان در تربیت خانواده و اجتماع می تواند در گفتمان سازی و تبدیل این سیاست ها به یک مطالبه عمومی نقش موثری ایفا کند.
وی افزود: از آنجا که نیمی از جمعیت و نیروی انسانی کشور را زنان تشکیل می دهند و تاکنون به این نقش محوری زنان توجه نشده اما امیدواریم این نگاه اصلاح شود و زنان در فعالیت های آموزشی و ترویجی موثر واقع شوند.
وی یادآور شد: جامعه زنان می تواند اقتصاد خانواده و جامعه را با ترغیب خانواده به مصرف کالاهای ساخت داخلی و پرهیز از مصرف گرایی تحت تاثیر قرار داده و الگوی مصرف خانواده و جامعه را اصلاح کند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: همه جامعه باید با همدلی و همراهی برای رفع موانع توسعه اقتصادی کشور تلاش کنند و زنان نیز بعنوان عوامل تولید در صنایع خرد و تبدیلی می توانند تاثیرگذار و نقش مهمی ایفا کنند.
وی افزود: با توجه با اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بود خوشبختانه دفاتر امور بانوان و خانواده سیاست های برنامه ای خود را بر این اساس تنظیم کرده زیرا اقتصاد مقاومتی می تواند نجات دهنده اقتصاد ایران باشد.
خلیلوند با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی به شکل جدی در دستور کار همه مسئولان و سیاست گذاران است، تاکید کرد: امروزه در روند توسعه پایدار جهانی دیگر تفاوت جنسیتی رنگ باخته و در کشور ایران با توجه به افزایش زنان فرهیخته با سطح توانایی های علمی و متخصص می توانند نقش موثری در اقتصاد، توسعه و پیشرفت کشور ایفا کنند.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشار دهنده : شهریارحیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.