به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله عسگری روز دوشنبه در نشست طرح تکاپو که در استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه ریزی و شناخت قابلیت ها و ظرفیت ها می توان از این بخش در راستای اهداف طرح تکاپو بهتر استفاده کنیم.
وی ادامه داد: حضور پر شمار زائران اربعین، حضور شرکت های متعدد نفت و گاز در استان تقاضای جدید برای استفاده از ظرفیت گردشگری و مراکز اقامتی و خدماتی را بیشتر کرده که با تغییر مقاصد گردشگری فعلی با شناسایی نیازها می توان از این فرصت در راستای بهبود زیرساخت های گردشگری و اشتغال پایدار بهتر استفاده کرد.
وی با انتقاد از وضعیت فعلی هتل ها و مسافرخانه های استان گفت: وضعیت امروز هتل های ما بسیار بغرنج است که با مدیریت صحیح گردشگری و همچنین شناسایی مسائل و مشکلات موجود و اختصاص تسهیلات برای مناسب سازی از ظرفیت آنها بهتر استفاده کرد.
عسگری گفت: بحث گردشگری سنتی در شهرستان های دهلران، دره شهر ، ایلام و سایر مناطق استان دارای قابلیت است که با توسعه ظرفیت های موجود و استاندارد سازی آنها و همچنین بهبود زیرساخت های گردشگری از این قابلیت ها بهتر استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مسائل و مشکلات مجتمع های بین راهی و هتل های استان مطرح شد و مصوب شد که میراث فرهنگی و گردشگری و راهداری نسبت به وضعیت آنها رسیدگی و در کمترین زمان مشکلات آنها را برطف نمایند.
در این نشست طرح پرورش گیاهان زینتی، پرورش گل نرگس، زیتون، باغ پرندگان، سوارکاری گردشگری، مرکز خدمات گردشگری مهران مطرح شدند.
طرح تکاپو یکی از طرح های دولت یازدهم در راستای ایجاد اشتغال پایدار در مشاغل خرد و خانگی است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می شود.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی **انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.