علی طاهر سارایی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین سنجش ذرات گرد غبار هم اکنون میزان غلظت ریرگردها در هوای شهرستان ایوان 480 و ایلام 470 میکرو گرم بر متر مکعب و با روند پایدار است.
(میزان حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم در متر مکعب است)
وی افزود: غلظت این توده هوایی که صبح امروز از طرف کشور عراق وارد آسمان این استان شده در شهرستان های مهران و دهلران کاهش یافته و هوای این 2 نقطه از استان هم اکنون در حالت عادی است.
به گزارش ایرنا، به پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام این توده ریزگرد که امروز وارد استان شده به تدریج فردا از میزان غلظت آن کاسته شده و از آسمان استان خارج می شود.
ستاد بحران شهرستان مهران امروز تصمیم گرفت مدارس ابتدایی نوبت عصر این شهرستان بدلیل ورود ریزگردها و آلودگی هوا تعطیل شود همچنین ستاد بحران دهلران نیز تصمیم به تعطیلی همه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در نوبت عصر گرفت و فعالیت ادارات این شهرستان میز امروز ساعت 13 پایان یافت.
نوشیدن شیر فراوان، عدم خروج از منزل، اجتناب از انحام فعالیت ها و ورزش هوازی، پرهیز از کوهنوردی، استفاده از ماسک فیلتر دار از توصیه های مکرر مرکز بهداشت استان به عموم مردم به ویژه گروه های حساس چون کودکان، سالخوردگان، بیماران قلبی عروقی، تنفسی، زنان باردار است.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور ما می شوند مواجه است و توده های ریزگردها در این سال های خسارت های زیادی را به استان ایلام وارد ساخته است.
از جمله این خسارت ها می توان به خشکیدگی یا آفت زدگی درختان بلوط که عمده ترین درختان منطقه رویشی زاگرس هستند اشاره کرد و از دیگر خسارت ها و آسیب های ناشی از گرد و غبار افزایش بیماری های تنفسی و آلرژیک در بین مردم این استان است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.