به گزارش ایرنا، دکتر محمدرضا فراهانی روز چهارشنبه در نشست با کانون ها و تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: وظیفه ما ایجاد بستر لازم به منظور بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای، هنری، فرهنگی و پژوهشی جهت ترویج و ارتقا فرهنگ سلامت همچنین ایجاد بستر لازم جهت مشارکت فعال و حداکثری دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.
وی افزود: دانشجویان به نمایندگی از کانون ها و تشکل های دانشجویی، انجمن های آموزشی ، پژوهشی و ورزشی گزارشاتی پیرامون عملکرد، مشکلات، معضلات موجود و پیشنهادات مورد نظر را مطرح کردند و ما نیز جوابگوی خواسته های آنها در اسرع وقت هستیم.
دکتر فراهانی یادآور شد: هدف ما رشد فکری و علمی دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی از طریق برپایی مستمر جلسات و استفاده از نظر دانشجویان، پر کردن اوقات فراغت دانشجویان به منظور ایجاد نشاط، امید و ارتقا بینش فرهنگی است.
وی تاکید کرد: انجام شایسته وظایف با رعایت اصول، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی در جهت اعتلای علمی و فرهنگی و سیاسی دانشجویان و ارتقاء فرهنگ سلامت ما را به موفقیت نزدیکتر می کند.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی باید کارهایی کنیم که از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند، گفت: کارهای فرهنگی به تعالی فرهنگی ختم شده و در عین حال می‌توانند از یک فرآیند بازدارنده نسبت به آسیب‌های اجتماعی برخوردار باشند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مشکلات فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها، کمبود بودجه و مساله سرانه فرهنگی دانشگاه و دغدغه‌های فرهنگی دانشجویان از مهمترین مسائل دانشجویان است و باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر فراهانی همچنین در پاسخ به مسائل مطرح شده از سوی دانشجویان، با اشاره به جدا شدن بودجه فرهنگی از بودجه رفاهی، خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید مدیریت بودجه را جدی بگیرند، سرانه فرهنگی هر دانشجو در دانشگاه ایلام 28 میلیون ریال است که از نورم کشور بیشتر است و هر دانشگاه با توجه به نیازهای آموزشی، پژوهشی، رفاهی و فرهنگی این مبلغ را هزینه می کند.
وی تاکید کرد: سال آینده مشکلات فرهنگی و رفاهی در دانشگاه ایلام برطرف و به لحاظ مالی سال آینده وضعیت مطلوبی خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، دکتر محمدرضا فراهانی در اولین برنامه از سفر یک روزه خود به دانشگاه علوم پزشکی ایلام، با حضور در خوابگاه‌های پسرانه بوستان 1 و 3 از نزدیک با امکانات، تجهیزات، محدودیت‌ها و خدمات رسانی به دانشجویان ساکن در این خوابگاه‌ها آشنا شد.
جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، شوراهای صنفی و نشریات دانشجویی با حضورمعاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در بازدید یک‌روزه از دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.
وی همچنین در نشستی با کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ علوم پزشکی ایلام شرکت کرده و از نزدیک با ظرفیت‌ها، امکانات و مشکلات منابع انسانی این معاونت آشنا شد.
گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی ایلام با دارا بودن 2 هزار و 500 دانشجو، دارای سه باب خوابگاه پسرانه با ظرفیت 408 نفر و پنج باب خوابگاه دخترانه با ظرفیت 682 نفر است.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
/6034 /7180
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.