به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی ایلام با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با پشتکار و همت بلند توانست طرح تحول نظام سلامت را اجرا کند و این تلاش بسیار ستودنی است.
وی هدف از اجرای طرح تحول نظام سلامت را تامین، حفظ و ارتقا سلامت و عدالت در سلامت اعلام کرد و افزود: جامعه هدف اجرای این طرح قشر پایین بود تا بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.
فرماندار ایلام تاکید کرد: تامین و افزایش سطح سلامت در جامعه افزون بر تلاش و اقدام های دولت و دستگاه های اجرایی، وظیفه ای همگانی است و همه باید در این حوزه وارد عمل شوند.
بسطامی یادآور شد: باید به بحث سلامت به طور ویژه نگاه شود چرا که کوچک ترین بی توجهی در این زمینه هزینه های سرسام آوری را به کشور تحمیل می کند.
وی خواستار بازدید مستمر کارشناسان بهداشت از مراکز مرتبط با حوزه سلامت مردم از جمله عرضه کنندگان مواد غذایی شد و گفت: سلامت مردم در اولویت نخست امور قرار دارد و باید مسئولان این امر مهم را مد نظر قرار دهند.
فرماندار ایلام اضافه کرد: همه باید تلاش کنند دغدغه مردم در زمینه بهداشت و سلامت کاهش یابد و به ارتقا سلامت جامعه توجه و کمک شود.
بسطامی خواستار برخورد با کشتارهای غیرمجاز در شهرستان شد و افزود: کشتار دام فقط باید در کشتارگاه های مجاز و زیر نظارت کارشناسان دامپزشکی ایلام انجام شود.
وی همچنین خواهان تشدید نظارت بر قنادی های شهر ایلام در آستانه سال نو شد و تاکید کرد: دستگاه های نظارتی موظف اند در آستانه شب عید و در طول تعطیلات نوروز، به صورت روزانه گزارش های خود را به فرمانداری ارسال کنند.
بسطامی در خصوص حل مشکل آب آشامیدنی بوستان کوثر نیز گفت: در صورت برپایی چادر برای اسکان مسافران نوروزی در این مکان، باید این مساله به طور جدی حل شود.
فرماندار ایلام با تاکید بر نظافت و زیباسازی معابر شهری و ساماندهی ورودی های این شهرستان بر نظارت بهداشتی بر واحدهای عرضه مواد غذایی در ایام نوروز تاکید کرد و یادآور شد: نخاله های ساختمانی باید از مناطق شهری و روستایی جمع آوری شود.
شهرستان ایلام به عنوان مرکز استان حدود 250 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار:فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.