به گزارش ایرنا، مسئول امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: این جشنواره به همت این اداره کل با همکاری معاونت امور هنری وزارت ارشاد و مشارکت بنیاد ملی مد و لباس ایرانی، اسلامی و انجمن هنرهای تجسمی استان برگزار شده است.
شهریار غلامپور اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان این جشنواره 231 اثر ارسال شد که پس از بررسی 101 اثر به بخش رقابتی جشنواره راه یافت که اکنون در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.
وی شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت ها در حوزه طراحی مد لباس ایرانی و اسلامی، شناسایی و معرفی طرح های متنوع متناسب با فصول سال بر اساس الگوهای ملی و اسلامی، شناسایی، احیا و معرفی ویژگی های برجسته لباس های بومی، محلی و استفاده از آن در طراحی نوین، معرفی توانمندی های تولیدات داخلی در حوزه پوشاک و طراحی مد و لباس ایرانی، اسلامی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و مقابله با تهاجم، شناسایی طراحان مد و لباس ایرانی و اسلامی استان و تقدیر از آنان را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
غلامپور بخش های این جشنواره را در شش بخش اصلی و دو بخش ویژه شامل مانتو مجلسی، مانتو اجتماع، لباس بچگانه، لباس مردانه، لباس محلی، طراحی لباس(طراحی دستی یا نرم افزاری)، طراح و تولید چادر و متعلقات عفاف و حجاب و طراحی و دوخت لباس ایرانی، اسلامی برشمرد.
به گفته وی، اختتامیه جشنواره و تجلیل از برگزیدگان پنجشنبه 19 اسفند ساعت 10 صبح در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.