به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید شامگاه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: کار خدماتی علاوه بر اشتغالزایی باعث گردش مالی می شود و دستگاه های اجرایی باید این موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.
وی افزود: یکی از مشکلات عمده مردم ما درخواست کار در دستگاه های دولتی است که این طرز تفکر باید تغییر کند و جوانان را به سمت کارهای خدماتی و کارآفرینی سوق دهیم.
استاندار ایلام یادآور شد: در حال حاضر کشورهای توسعه یافته 70 درصد اشتغالزایی شان در بخش خدمات و 30 درصد در بخش کشاورزی و صنعت است که نه تنها باعث اشتغالزایی زیادی شده بلکه باعث رونق اقتصادی نیز شده است.
مروارید تاکید کرد: در زمینه های کشاورزی، منابع طبیعی و خدمات در کشور و این استان کارهای خوبی شکل گرفته که امیدواریم شاهد رونق بیشتر این بخش با هدف اشتغالزایی باشیم.

** 104 طرح با اشتغالزایی بیش از یک هزار نفر در استان ایلام تصویب شد
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیر در این نشست گفت: در راستای اجرای طرح های اشتغالزای بخش روستایی از محل اعتبارات معاونت توسعه مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، 104 طرح با اشتغالزایی یک هزار و 32 نفر برای این استان مصوب شد.
علیرضا زرگوش اظهار کرد: مجریان این طرح ها به بانک های سینا، پست بانک و صندوق کار آفرینی امید معرفی شده اند تا از تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های خود استفاده کنند.
وی افزود: بر اساس اعتبارات سال 95 و تبصره 26 قانون بودجه کل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در بانک های دولتی و صندوق کارآفرینی 340 میلیون ریال ابلاغ شده که 220 میلیارد ریال به یک هزار و 890 نفر پرداخت و مقرر شد تا پایان سال و نیمه دوم فروردین 96 نیز مابقی اعتبارات اختصاص یافته پرداخت شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان اینکه دستور کار سوم ما در راستای ابلاغ بخشش سود جرائم تسهیلات زیر یک میلیارد ریال است، افزود: با توجه به مشکلات بوجود آمده در این زمینه و تقاضای بانک ها برای پرداخت این جرائم توسط متقاضیان در اسرع وقت و قبل از پایان سال برغم تمدید این ابلاغیه در سال 96 توسط مجلس شورای اسلامی، خواستار تعیین تکلیف بدهی متقاضیان مشمول این طرح به بانک های عامل شدند.
به گزارش ایرنا، نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام با حضور استاندار، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان و مسئولان دستگاه های عضو در سالن جلسات استانداری برگزار شد و مدیران بانک های عامل نیز گزارش خود را در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در بخش اشتغال و اقدام های صورت گرفته برای بخشش جرائم تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال ارائه کردند.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.