به گزارش ایرنا، از مهرماه امسال فعالیت دانشکده علوم قرآنی با اما و اگرها و مشکلاتی همراه بوده که عمده ترین مشکل این دانشکده نداشتن ساختمان برای تداوم حیات آن است.
حجت الاسلام شیخ حسین نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص مشکلات این دانشکده اظهار کرد: این دانشکده بارها به عنوان واحد پژوهشی و آموزشی نمونه کشور و استان انتخاب شده است امام اکنون به علت برخی کم توجهی و کم مهری ها ادامه فعالیت آن با مشکل مواجه شده است.
وی یادآور شد: هم اکنون 18 استان کشور دارای دانشکده علوم قرآنی هستند و سایر استان های فاقد نیز به طور جدی در حال پیگیری برای اخذ مجوز فعالیت این دانشکده های علوم قرآنی در استان های خود هستند در حالیکه هنوز به آنها مجوز تاسیس داده نشده است.
نوری مشکل اصلی را نبود یک ساختمان اختصاصی برای این دانشکده دانست و پیشنهاد کرد: مسئولان استان یکی از ساختمان های اداری خالی و بلااستفاده سطح شهر را در اختیار این دانشکده قرار دهند.
وی با گله مندی از عدم همکاری مسئولان استان با این واحد آموزشی تاکید کرد: جای سوال و تعجب است که مسئولان استان هیچ اقدام موثری برای رفع مشکل این مجوعه قرآنی و دانشجویان در حال تحصیل آن انجام نمی دهند.
وی اضافه کرد: ما همچنان مسرانه پیگیر مطالبه های قرآنی و به حق خود هستیم و تمام تلاش و همت خود را برای ادامه فعالیت این دانشکده قرآنی و دینی و جلوگیری از انحلال آن بکار می گیریم و مسئولان نباید با این دانشکده سیاسی کاری برخورد کنند.
حجت الاسلام نوری در مورد تعداد دانشجویان این دانشکده هم گفت: قبل از بروز مشکلات این دانشکده از تعداد زیادی از دانشجویان برخوردار بود که با شروع مناقشات و مشکلات بین دانشکده و مسئولان میزان دانشجویان ریزش کرد چرا که در نوبت های مهر و بهمن این دانشکده اجازه پذیرش دانشجو نداشت و اکنون تعداد دانشجویان بیش از 150 نفر است.
نماینده دانشجویان این دانشکده هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک سال است که به طور مداوم از سوی مالک به مسئولان دانشکده برای تخلیه ساختمان به مسئولان دانشکده فشار وارد می شود که این امر موجب اختلال در آرامش روحی و فکری دانشجویان شده است.
رعنا ایمانی با بیان اینکه گفته شده دانشجویان این مرکز به دانشکده علوم قرآنی استان کرمانشاه منتقل می شوند، افزود: چرا باید دانشکده فعال استان ایلام به خاطر یک مشکل که به راحتی و با عنایت و توجه مسئولان قابل حل است منحل و دانشجویان آن به استانی دیگر انتقال داده شوند؟
وی با ابراز تاسف از عدم پاسخگویی و تلاش مسئولان استان برای رفع مشکل این دانشکده، گفت: مسئولان استانی هیچگاه از نزدیک برای رسیدگی به وضعیت این واحد آموزشی با دانشجویان و مسئولان دانشکده صحبت و مذاکره نداشته اند که علت تعلل و کم کاری آنها در کمک به این دانشکده شبهه برانگیز است.
ایمانی که دانشجوی ترم چهار تفسیر قرآن این دانشکده است از مسئولان استان خواست که با تلاش و پیگیری های خود از انحلال و تعطیلی این دانشکده جلوگیری کنند و اجازه ندهند سردر دانشکده که مزین به نام قرآن است پایین کشیده شود در حالیکه مسئولان استان ایلام توانایی رفع مشکل ساختمان این دانشکده را دارند.
به گزارش ایرنا، دانشکده علوم قرآنی استان ایلام در سال 1390 در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مجوز تاسیس و فعالیت خود را از دانشگاه معارف و علوم قرآنی اخذ کرد.
دیروز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در خطبه های نماز جمعه به صورت شفاف و صریح خواستار پیگیری جدی و رفع مشکل این دانشکده از سوی مسئولان استان شد.
همچنین تعدادی از نمایندگان دانشجویان و مسئولان این دانشکده روز جمعه با در دست داشتن پارچه نوشته و پلاکاردهایی در مقابل درب ورودی مصلی محل برگزاری نماز جمعه ایلامتجمع کرده و اعتراض خود را به انحلال این دانشکده و عدم پاسخگویی مسئولان استان در این خصوص اعلام کردند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان ایلام http://www.irna.ir/ilam و کانال تلگرام به نشانی irnailam@ منتشر می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.