علیرضا زرگوش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق مصوبه جلسه چهارم کارگروه اصلی قانون رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران از این پس همه کارگران ساختمانی (افراد تحت پوشش بیمه و کارگرانی فاقد پوشش بیمه) الزامی است در این سامانه ثبت نام کنند.
وی افزود: براساس این مصوبه کسانی که در سامانه خدمات حمایتی جمهوری اسلامی ایران برای دریافت خدمت بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی ثبت نام کرده و دارای شرایط دریافت خدمت هستند از طریق انجمن های صنفی کارگران ساختمانی به صورت رایگان مورد بازرسی میدانی قرار می گیرند.
زرگوش یادآور شد: در صورتی که طبق مستندات مربوطه احراز اشتغال آنها تایید نهایی شود تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته و یا اگر قبلا نیز از این بیمه استفاده کرده باشند بیمه آنها تداوم پیدا می کند.
به گزارش ایرنا، در راستای اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرشماری کارگران ساختمانی از طریق ثبت نام در پنجره واحد سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران به آدرس www.samanehrefah.ir تا پایان اسفند ماه 95 فرصت دارند به صورت خود اظهاری در این سامانه ثبت نام کنند.
تعداد کارگران (بیمه شده های اصلی) در استان ایلام، 98 هزار و 137 نفر است، تعداد طرح های بیمه ای خاص 37 هزار و 900 نفر و تعداد کارگران بیمه نشده نیز 19 هزار نفر است، بیشترین اشتغال کارگران در این استان در بخش ساختمانی و خدماتی است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.