به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام با بیان اینکه این دانشکده محل تحصیل جوانانی مقید، متعهد و مومن است، اظهار کرد: مورد بی مهری قرار گرفتن دانشکده علوم قرآنی در جمهوری اسلامی که فعالیت های آن بر پایه و مبنای آن قرآن و مبانی و مفاهیم قرانی است، جای سئوال دارد.
وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه از محل منابع مالی و موقوفه های خود مشکلات این دانشکده را برطرف کند هر چند که استان ایلام از موقوفه های زیادی برخوردار نیست اما استان های غنی از موقوفه را به عنوان استان معین این دانشکده انتخاب کند.
حجت الاسلام ولمسلمین لطفی از استاندار ایلام خواست مقدمات و شرایط ادامه فعالیت این دانشکده را فراهم کرده و مشکل ساختمان این دانشکده را حل کند تا این مرکز علمی و دینی فعالیت خود را از سر بگیرد.
به گزارش ایرنا، جمعی از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی ایلام پیش از شروع آیین نماز جمعه در مقابل مصلی شهر ایلام تجمع کرده و از توقف فعالیت این مرکز علمی و دینی بخاطر مشکلات فضای آموزشی انتقاد کرده و از مسئولان خواستند مانع از تعطیل شدن این دانشکده شوند.
وی در ادامه به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: استان ایلام از عرصه های طیبعی و زیبایی برخوردار است که حفاظت و حراست از آن وظیفه ای همگانی و عمومی است بنابراین مردم هنگام حضور در طبیعت باید از آن نگهداری و پاسداری کنند.
خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: یکی دیگر از مناسبت های پیش رو در ایام پایانی سال سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) برای رسیدگی به اقشار محروم است که از همان بدو تشکیل تاکنون منشا خدمات مختلفی چون حامی تحصیل، ازدواج، اشتغال و استعداد پروری مددجویان بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین لطف به فرا رسیدن هفته نیکوکاری نیز اشاره کرد و یادآور شد: در آستانه سال نو مردم نوع دوست و سخاوتمند استان در حد توان و وسع مالی خود به افراد نیازمند و مستمند کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام با گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: آموزش و تربیت صحیح یکی از ارکان انقلاب است ضمن اینکه وجود معلمان متعهد و انقلابی نقش مهمی در تربیت نسل جوان و دانش آموزان دارند.
وی به ابلاغ سند تحول بنیادین از سوی رهبر انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و افزود: در صورت اجرای دقیق مفاهیم و اصول این سند از سوی مسئولان آموزش و پرورش بدون شک جامعه متحول می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.