به گزارش ایرنا، محمد سعیدی کیا روز چهارشنبه در آیین واگذاری یک هزار و 70 سند بنیاد علوی به مردم چرداول در جمع اهالی این شهرستان اظهار کرد: این اعتبار برای اجرای طرح های اشتغالزا و فعالیت ها در حوزه دامداری و کشاورزی اختصاص داده شده است.
وی سپس با اشاره به تلاش بنیاد برای واگذاری اسناد املاک علوی به مردم، گفت: واگذاری این اسناد پشتوانه ای برای فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و قضایی مردم این منطقه است تا بتوانند به سهولت فعالیت های درآمدزا و سودآور متناسب با ظرفیت و نیاز منطقه را اجرا کنند.
سعیدی کیا مهمترین دغدغه مسئولان بنیاد را کم کردن غبار محرومیت از استان های کمتر برخوداری چون ایلام و شهرستان های آن دانست و افزود: تاکنون یک هزار هکتار از اراضی چرداول برای توسعه باغ زیتون و تولید این محصول در اختیار بنیاد قرار گرفته است و به هر میزان که از سوی مسئولان زمین در اختیار مردم قرار گیرد بنیاد توان تولید محصول زیتون در آن را با مشارکت مردم دارد.
استاندار ایلام نیز در این مراسم گفت: با واگذاری اسناد بنیاد علوی بخش زیادی از مشکل مردم منطقه چرداول حل می شود.
محمدرضا مروارید تاکید کرد: امیدواریم مسئولان بیناد مستضعفان با توجه به ظرفیت های کشاورزی و دامپروری در استان ایلام در تامین مالی پروژه های این بخش مشارکت بیشتری داشته باشند.
نماینده مردم ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه مردم شهرستان چرداول با خلق حماسه های بی بدیل در فتح میمک دین خود را به انقلاب ادا کردند، اظهار کرد: امروز می طلبد مسئولان نگاه ویژه تری به این منطقه محروم اما مستعد داشته باشند.
سلام امینی با تاکید بر اینکه استعداد شهرستان چرداول برای توسعه کشت محصولات کشاورزی ممتاز است ولی با این وجود بیکاری در این منطقه بیداد می کند، افزود: رفع این مشکل در سایه سرمایه گذاری شرکت های بزرگ و نهادهایی چون بنیاد مستضعفان است تا در تامین مالی این طرح ها مشارکت داشته باشند.
فرماندار چرداول نیز در سخنانی یادآور شد: احداث زائرسرا برای پذیرایی از مهمانان، ایجاد گاوداری 9 هزار راسی در آسمان آباد، احداث سالن آموزشی و چند منظوره و تامین مواد اولیه برای بافت فرش توسط 300 نفر از قالی بافان این منطقه به عنوان مهمترین خواسته های مردم است که برای اجرایی شدن نیاز به مساعدت مسئولان دارد.
به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان و اقشار مختلف مردم شهرستان چرداول در مسجد جامع این شهر برگزار شد، 14 سند مالکیت در قالب اسناد املاک علوی به صورت نمادین به مردم این شهرستان تحویل شد.
تاکنون سه هزار و 470 سند از اموال و املاک بنیاد علوی به مردم استان ایلام واگذار شده است که یک هزار و 70 فقره ان روز چهارشنبه 10 اسفند تحویل مردم شد.
خبرنگاران: رضا آزادی - زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7176/7172/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.