جواد شرفخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این به آن معناست که فرایند انتخابات همه نیروها سیاسی و جریان های فکری گوناگون را متقاعد می کند که می توانند به روش نظام مند و در قالب این رویداد در رقابت شرکت کنند و قدرت سیاسی را به دست گیرند.
وی با تاکید بر اینکه انتخابات آزاد می تواند مانع از ایجاد دشمنی و خشونت در میان فعالان سیاسی شود، افزود: رای مردم امانت بسیار مهم در دست مسئولان و متولیان برگزاری انتخابات است.
به گفته وی، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این رای حق الناس است و هر گونه سهل انگاری و تخلف از آن خیانتی بزرگ و گناهی نابخشودنی به شمار می رود.
سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان ایلام با اشاره به سخنان تازه رئیس جمهوری در خصوص انتخابات تاکید کرد: پایه و ستون اصلی مردم سالاری مبتنی بر رقابت عادلانه و حضور همه گروه های سیاسی وفادار به قانون اساسی و تمکین به آرا عمومی است.
شرفخانی ادامه داد: هیچ کس حق ندارد با تفسیر خودسرانه، نادرست و سلیقه ای قانون اساسی، حق الناس را نادیده بگیرد و انتخابات را از حالت و قالب رقابتی تهی و این رویداد را منحصر به یک جناح، گروه و جریان خاص کند.
وی یادآور شد: در شرایط حساس کنونی برای حفظ جایگاه بین المللی و جهانی کشور و ایجاد شور و اشتیاق در میان مردم باید همه مسئولان نظام در راستای برگزاری انتخابات باشکوه، رقابتی و بدون حاشیه و شائبه با مشارکت حداکثری ملت و همه گروه های سیاسی کوشش کنند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با تبیین نقش، جایگاه و وظیفه متولیان برگزاری انتخابات اضافه کرد: تمام فرایند انتخابات از لحظه نام نویسی نامزدها تا بررسی صلاحیت ها، رد و تایید صلاحیت افراد، برگزاری و رد یا تایید نتیجه انتخابات و تمام امور حق الناس و امانتی است که در دست مسئولان اجرایی و نظارتی بویژه شورای نگهبان قرار دارد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: جلال اسکندری ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6033/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.