نعمت الله بیرانوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعزیرات حکومتی به عنوان یکی از ارگان های زیرمجموعه وزارت دادگستری در حوزه های مختلف (کالا و خدمات) ، (بهداشت ، درمان و دارو) و (قاچاق کالا و ارز) فعالیت می کند و گستردگی حوزه های کاری باعث شده تا این ارگان نظارتی در تمامی ایام سال حضور مستمری در رسیدگی به پرونده های حوزه های صنفی داشته باشد.
وی افزود: قانونگذار برای هر دستگاهی شرح وظایفی را مشخص کرده و باید در حوزه کاری خود با بکارگیری نظاران و بازرسان متخصص به رشته مورد نظر ارزیابی دقیقی از عملکردهای صورت گرفته داشته و هرگونه تخلف و تخطی از انجام وظایف را به دستگاه های ذیربط گزارش کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: دستگاه های نظارتی بطور معمول با بازرسی در حوزه های کاری خود گزارش تخلفات را به تعزیرات حکومتی ارجاع می دهند ولی استثنایی نیز در قوانین قید شده که اگر دستگاه های مخاطب درخواست راه اندازی شعبه سیار برای بازدارندگی بیشتر و متنبه کردن افراد خاطی و همچنین افزایش حس رضایت مندی عموم مردم داشته باشند، این شعبه به محل اعزام و رسیدگی به پرونده در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
بیرانوندی تاکید کرد: 760 گروه سیار با همراهی سایر ارگان های نظارتی از ابتدای سال جاری تا هشتم اسفند ماه در سطح مراکز عرضه استان شکل گرفته که منجر به یک هزار و 486 مورد بازرسی شده است.
وی اضافه کرد: در نتیجه بازرسی های صورت گرفته 584 واحد متخلف شناسایی و 468 واحد نیز بدون تخلف بودند، ضمن اینکه در این نظارت ها به 434 واحد نیز تذکر داده شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: در مجموع 271 پرونده توسط شعب سیار تعزیرات حکومتی استان طی مدت یاد شده تشکیل شد و و متخلفان به پرداخت 196 میلیون و 688 هزار و 600 ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند.
به گزارش ایرنا، چهار شعبه بدوی در ایلام و چهار شعبه نیز در شهرستان های سرابله، دهلران، دره شهر و مهران به تخلف های حوزه تعزیرات حکومتی رسیدگی می کنند و رسیدگی به پرونده ها واصله در شهرستان های ایوان و ملکشاهی در شعبه ایلام، شهرستان سیروان در شعبه سرابله و شهرستان های بدره و آبدانان نیز در شعبه دره شهر انجام می شود.
خبرنگار: حسن کهزادیان** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/6034/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.