به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعی از مسئولان کشوری و لشگری استان ایلام در آیین استقبال از این شهدای والامقام حضور دارند، هم اکنون مراسم روضه خوانی و نوحه سرایی در جوار پیکر مطهر این شهیدان در محوطه فرودگاه ایلام در حال برگزاری است.
پیکر مطهر این شهدا اخیرا در شرق رودخانه دجله، زبیدار محل اجرای عملیات های بدر، محرم، شرهانی و کربلای چهار تفحص شده است.
مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام روز سه شنبه 10 اسفند از میدان شهدا تا سپاه ناحیه ایلام برگزار می شود سپس ویژه برنامه هایی در برخی مساجد شهر که میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام هستند، برگزار خواهد شد.
تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر 2 تن از این شهدای گمنام در بخش چوار روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.
همچنین قرار است پیکر 2 شهید به شهرستان آبدانان منتقل شوند و روز پنجشنبه در بخش مورموری این شهرستان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد و آیین شبی با شهدا نیز در این منطقه برگزار می شود.
آیین تشییع و خاکسپاری 2 شهید گمنام نیز قرار است در دانشگاه علوم پزشکی ایلام اجرا شود که روز شنبه هفته آینده برگزار می شود و پیکر مطهر این شهدا توسط دانشجویان از دانشگاه ایلام تا دانشگاه علوم پزشکی تشییع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی به عنوان جبهه میانی حضور رزمندگان اسلام بود و با توجه به داشتن مرز 430 کیلومتری با عراق تعداد زیادی از عملیات های آن دوران در محدوده این استان اجرا شد.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 331 آزاده تقدیم اسلام کرده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.