به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز یکشنبه در هفتمین نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: یکی از مسائل کشور در سالیان اخیر بروز و مواجهه با انواع آسیب های اجتماعی است که همین عامل باعث شده تا نشست های ستاد مقابله با این آسیب هرشش ماه یکبار در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شود و معظم له همواره در این نشست ها بر لزوم تدوین راهکارهای عملیاتی و کارشناسی برای کاهش مشکلات این حوزه تاکید دارند.
وی افزود: امسال یک هزار میلیارد ریال برای مقابله با آسیب های اجتماعی در کشور در نظر گرفته شد که تاکنون بیش از 50 درصد این مبلغ تخصیص یافته که اختصاص این اعتبار سابقه نداشته است که نشان دهنده عزم جدی دولت برای کاهش آثار زیانبار گسترش آسیب های اجتماعی است.
استاندار ایلام از مجموعه مدیران اجرایی استان خواست با هماهنگی با سازمان های متبوع خود نسبت به جذب اعتبارهای در نظر گرفته شده اقدام کنند.
مروارید یکی از مهم ترین معضلات کنونی کشور را قرار گرفتن ایران در کانون ترانزیت مواد مخدر با توجه به همسایگی با مهم ترین تولید کننده مواد مخدر جهان یعنی افغانستان عنوان کرد.
وی گفت: ایران اسلامی تاکنون در راه مقابله با این مسئله هزینه های مادی بسیاری را متحمل شده و تعداد زیادی از بهترین فرزندان خود را فدا کرده است.
وی با اشاره به فعالیت مراکز ترک اعتیاد در استان اضافه کرد: باید از تجربه مراکز موفق در این عرصه به منظور الگوگیری برای ثمربخشی بیشتر برنامه ها استفاده شود، طی یکماه اخیر نیروی انتظامی با نظارت مستمر بر گلوگاه ها توانست مقادیر قابل توجهی انواع مخدرهای صنعتی و سنتی را کشف کند که باید از ماموران تلاشگر این حوزه بطور ویژه تقدیر شود.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: با وجود افزایش اقدامات نظارتی شاهد کاهش ورود انواع مواد مخدر به استان در مقایسه با سال گذشته هستیم، بطوریکه سال گذشته در مجموع 345 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که این مقدار امسال به 218 کیلوگرم کاهش یافته است.
حسین کلانتری ادامه داد: این کاهش نشان دهنده ناامنی این استان برای جولان گروه های عرضه کننده مواد مخدر است، ضمن اینکه پارسال 900 نفر در ارتباط با فعالیت در حوزه مواد مخدر در استان دستگیر شدند که این تعداد امسال تاکنون به یک هزار و 158 نفر افزایش یافته است.
وی بر لزوم استفاده از توان سازمان های مردم نهاد و همچنین مشارکت های مردمی برای مقابله با آثار زیانبار عرضه و مصرف مواد مخدر تاکید کرد.
فرمانده انتطامی ایلام نیز در این نشست گفت: 74 قاچاقچی مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در این استان دستگیر شده اند، ضمن اینکه موفق شده ایم 20 باند فعال در زمینه ورود و عرضه مواد مخدر را شناسایی و منهدم کنیم.
سردار نورعلی یاری افزود: یکی از مهم ترین اولویت های ناجا ارائه آموزش های مقابله با مواد مخدر در سطح محلات ، مساجد و مراکز آموزشی است که در این راستا امسال 6 هزار و 160 نفر از این آموزش ها بهره مند شده اند.
خبرنگار: حسن کهزادیان** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6119/6034

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.