به گزارش ایرنا، محمدرضا مراورید شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: با توجه به اینکه ایجاد و احداث طرح های کوچک در سطح استان یکنواخت نبود و پراکنده است حمایت از این گونه طرح ها می تواند علاوه بر تولید، اشتغال هم در نقاط مختلف استان به خصوص مناطق روستایی و محروم ایجاد کند.
وی افزود: طرح های بزرگ در سطح استان اشتغالزایی کمتری نسبت به طرح های کوچک و متوسط دارند لذا با توجه به فراهم نبودن مشاغل دولتی در استان، متقاضیان و افراد بیکار باید به سمت مشاغل غیر دولتی هدایت شوند.
مروارید بر ضرورت اجرای طرح تکاپو در استان و عملکرد اجرای مثبت این طرح گفت: با توجه به اینکه اجرای این طرح در استان به منظور توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار اجرا می شود باید بر اساس ظرفیت و وضعیت موجود بررسی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد برخی بانک ها به خصوص بانک مسکن در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی یادآور شد: قصور در این زمینه از سوی بانک ها به هیچ عنوان پذیرفته نیست و باید در اسرع وقت نسبت به سهم پرداخت تسهیلات ابلاغی خود اقدام کنند.
معاون هماهنکی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست با انتقاد از عملکرد برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان گفت: بانک ها هیچ مشکل خاصی جهت پرداخت تسهیلات به متقاضیان ندارند و در این خصوص کوتاهی می کنند.
حشمت الله عسکری افزود: بعضی بانک ها عملکرد کل استان را زیر سوال می برند که در این زمینه هیچ عذری پذیرفته نیست و باید حداکثر تا پایان سال جاری تمام اعتبار تسهیلاتی مربوط به خود را پرداخت کنند.
در این آیین از کارآفرینان برتر استان ایلام با اهدا لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.