به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ حسن کاظمی روز چهارشنبه در همایش رابطان اجتماعی سازمان های دولتی اظهار کرد: این با هدف نهادینه سازی مقوله مشارکت اجتماعی در پیگیری از آسیب های اجتماعی در ایلام برگزار می شود.
وی افزود: پلیس در پی آن است با تشریح وظایف ادارات دولتی در پیشگیری از جرم بسترهای لازم را برای همراهی کردن سازمان های دولتی با پلیس فراهم کنند، نقطه نظرات و دیدگاه های کارشناسان حاضر در این نشست در قالب یک اتاق فکر تجزیه و تحلیل شده و در اختیار همه سازمان ها قرار خواهد گرفت و بازخورد آن نیز پیگیری خواهد شد

* پیشگیری اجتماعی، ضرورت جامعه امروز
جانشین انتظامی استان ایلام توجه به مقوله پیشگیری اجتماعی را ضرورت جامعه امروز عنوان کرد و یادآور شد: یکی از نقش های کلیدی سازمان های دولتی آگاهی بخش عمومی است.
کاظمی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در جامعه مقوله امنیت است و برای توسعه پایدار هر کشوری به امنیت نیاز است، هر جامعه ای که شکل می گیرد هم رفتارهای هنجارمند و هم ناهنجاری ها در آن وجود دارد ، برخوردهای قهری در این روزگار دیگر جوابگوی مقابله با جرایم نیست.
وی با تاکید بر لزوم فعالیت همه دستگاه ها و ادارات دولتی در حوزه پیشگیری اجتماعی اضافه کرد: نیروی انتظامی از سال ها قبل این رویه را دنبال کرده است و امروز نیز دانش محوری در دستور کار پلیسی قرار دارد.
جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام وجود آمار سیاه جرم را در جامعه خطرناک عنوان کرد و گفت: آسیب هایی در جامعه وجود دارند که اتفاق می افتد ولی کسی متوجه آن نمی شود؛ همانند وقوع خودکشی و قاچاق که بیشتر در خفا واقع می شوند، برای پیشگیری از آمار سیاه جرم نیاز به کار فرهنگی و زیرساختی توسط دستگاه های دولتی است.
سرهنگ کاظمی یکی از نقش های کلیدی سازمان ها را آگاهی بخشی عمومی عنوان کرد و گفت: ادارات دولتی می توانند در ساماندهی و اختصاص ابزارهای پیشگیری از جرم پلیس را همراهی کنند.
وی با تأکید بر لزوم ساماندهی مناطق حاشیه نشین استان اظهار کرد: هر فرد در هر سازمان و نهاد می تواند به تنهایی یک پلیس باشد، مشارکت عمومی لازمه تحقق امنیت اجتماعی پایدار در جامعه است و مردم می توانند پلیس را در اشراف اطلاعاتی کمک کنند.
سرهنگ کاظمی بر لزوم برخورد عملی با جرائم تاکید کرده و خواستار مشارکت سازمان ها و ارگان های دولتی در تحقیقات علمی برای پیشگیری از جرایم شد.

** اقدامات فرهنگی برای مقابله با آسیب های اجتماعی بایستی آفندی باشد
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان نیز در این همایش گفت: اقدامات فرهنگی برای مقابله با آسیب های اجتماعی بایستی آفندی باشد.
سرهنگ جلال میرزابیگی اظهار کرد: امنیت یک تولید اجتماعی است که همه دستگاهها و به نوعی همه مردم در تولید آن دخیل هستند.
وی با تأکید بر لزوم هماهنگی های بین بخشی برای فرهنگ سازی در جامعه گفت: عدم توازن در حرکت، مقابله با آسیب ها و جرایم را با کندی مواجه کرده است.
وی با اشاره به اینکه تحقق امنیت اجتماعی پایدار در گرو مشارکت همه اقشار مردم است، گفت: برای اثربخش بودن اقدامات در حوزه پیشگیری از جرایم نیاز است که هر نهادی وظایف تعیین شده را در حوزه مأموریتی به درستی انجام دهد.
سرهنگ میرزابیگی با تأکید بر اینکه جلوگیری از وقوع جرم نیازمند کار فرهنگی است، گفت: باید از تدافعی عمل کردن در این حوزه پرهیز شود و اقدامات فرهنگی، اجتماعی حالت آفندی به خود بگیرد.
تنظیم کننده: حسن کهزادیان** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6119/6034

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.