سرهنگ جوهر خالدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باید از فضاهای عمومی که محل تجمع مردم است همچون بوستان ها و شهربازی ها برای اجرای برنامه های سالم و نشاط آور برای مردم استفاده شود.
وی افزود: سپاه و بسیج به همین منظور در برخی شهرستان ها با مشارکت خود مردم اقدام به برگزاری برنامه های شاد از جمله مسابقات ورزشی، بومی، محلی، فرهنگی، تفریحی، هنری و مذهبی کرده که با استقبال زیاد مخاطبان مواجه شده است.
سرهنگ خالدی یادآور شد: برای سال آینده معاونت فرهنگی سپاه استان ایلام در جهت ایجاد بسترها و فضاهای شاد و خاطره انگیز برای خانواده ها به ویژه قشر جوان و نوجوان برنامه های ترکیبی متعددی در دست تدوین دارد.
وی تاکید کرد: باید برای تقویت روحیه نشاط و شادابی در جامعه از ظرفیت خود مردم و استعدادهای آنها نیز بهره گیری شود که در این ارتباط نظر معتمدان محلی و جلب مشارکت هنرمندان و ورزشکاران مستعد موثر است.
معاون فرهنگی، اجتماعی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام در ادامه به وجود برخی آسیب های اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر استان ایلام شاهد رشد روز افزون برخی ناهنجاری های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، خشونت و خودکشی بوده است.
سرهنگ خالدی گفت: سپاه استان با کمک و استفاده از توان و نیروی بسیج برای کاهش معضل و چالش های اجتماعی چون طلاق و اعتیاد پیش قدم شده و با جدیت تمام برای کاهش این آسیب های اجتماعی تلاش می کند.
وی اضافه کرد: طلاق به عنوان یک معضل مهم و اساسی هر چند در استان ایلام به نسبت دیگر استان های کشور کمتر است اما در داخل خود استان در مقایسه با سال های گذشته از روند رو به رشدی برخودار بوده است.
وی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی استان ایلام بروز خشونت و افزایش آن است که باید برای حل یا کاهش این ناهنجاری به صورت جدی و ریشه ای دستگاه های متولی کار کنند.
سرهنگ خالدی افزود: بی توجهی به این ناهنجاری های اجتماعی در دراز مدت می تواند جامعه را با مشکلات حاد و بغرنج متعددی مواجه کند لذا برای داشتن نسلی سالم و شاداب باید از هم اکنون زنگ خطر به صدا در آید و برای مقابله با آسیب های اجتماعی متولیان امر و مردم به صورت جدی تلاش کنند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.