مسلم دژم خو روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چرداول در جهت برخورد قاطع با متصرفین به عرصه های ملی با همکاری دستگاه قضایی و صدور سه حکم قطعیت موفق به خلع ید ۱۱ هزار و ۱۵۰ متر مربع از اراضی ملی شهرستان از دست متصرفان و بازگرداندن آن به بیت المال کرده است. 

وی تاکید کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چرداول با پایش شبانه روزی اجازه تصرف اراضی ملی به فرصت طلبان را نخواهد داد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری چرداول با اشاره به اینکه عرصه های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه های ملی محسوب می شوند، یادآور شد: به منظور تدابیر اجرایی حفاظتی، طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه های ملی شهرستان با رویکرد پیشگیرانه به مرحله اجرا درآمده و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمام امکانات و تجهیزات به گشت زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی برخورد قانونی خواهند داشت.

دژم خو از عموم مردم خواست تا با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند.

وی اضافه کرد: همچنین مردم ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله  در ۳۰کیلومتری ایلام قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.