محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام اظهار داشت: تشکیل پلیس امنیت در این استان یک اقدام بسیار خوب و موثر در کشف و پیشگیری از قاچاق کالاست و تلاش می‌شود با همکاری بین بخشی قاچاق کالا از مرزهای استان به صفر رسانده شود.

وی یادآور شد: سال گذشته نسبت به سال قبل در کشفیات قاچاق کالا در مرزهای استان عملکرد خوبی داشتیم که بیانگر فعالیت و هوشیاری نیروهای مرزبانی و گمرگ است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: سال گذشته میزان کشفیات لوازم آرایشی ۴۱ درصد ، دارو ۶۵۷ درصد، لوازم یدکی خودرو ۱۳۵ درصد، دخانیات ۳۷درصد، لوازم خانگی ۲۲۱ درصد، پارچه ۳۴۰ درصد، تجهیرات رایانه ۸۳ درصد و سایر کالاهای اساسی ۵۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

نوذری تاکید کرد: بحث مبارزه با قاچاق کالا امسال با تدابیر ویژه‌ای دنبال می شود و اولویت در این زمینه پیشگیری است که امیدواریم با همکاری همه بخش‌ها بتوان اقدامات اساسی در پیشگیری از قاچاق کالا و ارز انجام داد.

مدیرکل گمرک ایلام نیز در این نشست گفت: تعداد پرونده‌های قاچاق در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۷ درصد رشد داشته است که ۹۰ درصد آن‌ها به صدور حکم منجر شده است.

روح‌اله غلامی اظهار داشت: مابقی پرونده‌ها در مرحله رسیدگی هستند که پس از صدور حکم آن‌ها نیز مختومه خواهند شد.

وی اضافه کرد: کالاهای قاچاق از مرز بیشتر شامل کاشی و سرامیک، شیشه، دارو، وسایل خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی بودند که جرایم پرونده آنها تعیین شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی و همکاری خوب مجموعه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بتوان جلوی خروج غیرمجاز هر گونه کالایی به کشور همسایه گرفته شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.