محمد نوذری شامگاه جمعه در کارگروه مجازی رسانه و تبلیغات کرونا در جمع خبرنگاران و فعالان رسانه ای، فرهنگی و هنری استان ایلام افزود: تمام برنامه های فرمانداران زیر نظر قرار دارد و ارزیابی لازم از فعالیت آنها انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین به فرمانداران ابلاغ شده است تا ارتباط مناسبی با خبرنگاران داشته و پیرامون موضوع های مختلف پاسخگوی رسانه ها و افکار عمومی باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اشاره به نقش کارگروه رسانه ای کرونا در اغنای افکار عمومی، گفت: بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی، کشور با چالش کرونا مواجه که بلافاصله کارگروه های مرتبط با این موضوع در استان تشکیل شد.

نوذری افزود: در نخستین اقدام با توجه به اینکه مرز مهران نقطه مهم تجاری استان بود و تردد در آن انجام می شد تعطیلی پایانه مرزی و عودت ۲۰۰ تبعه پاکستانی در دستور کار قرار گرفت.

وی جلوگیری از عزیمت مردم استان به مناطق آلوده به کرونا در استان قم، عدم اعزام‌ کاروان های راهیان نور، لغو تجمع ها و کنسرت ها، اختصاص بیمارستان ویژه بیماران کرونایی، فراهم کردن بسترهای بهداشتی و درمانی لازم در استان، آماده سازی دو سالن ۲۰۰ تختخوابی برای نقاهتگاه بیماران کرونایی و آماده سازی خط تولید الکل در استان با تولید روزانه پنج هزار لیتر و همچنین تولید ماسک را از جمله اقدام های انجام گرفته در استان برای مقابله با کرونا عنوان کرد.

مشکل توزیع الکل و ماسک در ایلام وجود ندارد/تشکیل ۱۶ جلسه ستاد استانی کرونا

وی با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع کرونا مشکل توزیع الکل و ماسک در استان وجود داشت،یادآور شد: به مرور این مشکل مرتفع و اکنون مشکلی در تامین این اقلام وجود ندارد.

وی گفت: به منظور برنامه ریزی و خدمات دهی لازم در مقابله با کرونا تاکنون ۱۶ جلسه ستاد استانی کرونا در استانداری ایلام تشکیل و فرمانداران شهرستان ها نیز متناسب با این نشست ها جلسات مرتبط به منظور مدیریت کرونا تشکیل داده اند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با ذکر اینکه مقابله با کرونا نیازمند کار جمعی است و تنها برعهده دانشگاه علوم پزشکی نیست، بیان کرد: در این مدت سعی شده است تا با همکاری های درون بخشی دستگاه ها در مقابله با کرونا اقدام لازم انجام شود.

مهار کرونا اولویت اصلی است

نوذری در خصوص اقدام استانداری در برابر کاهش آسیب های جنبی مرتبط با کرونا گفت: کرونا پدیده ای جهانی بوده و در دوران پسا کرونا بدون شک با مشکلات زیادی در حوزه مسایل کارگری، آسیب های اجتماعی، مسایل روانی مواجه خواهیم بود.

وی با ذکر اینکه مهار بیماری کرونا اولویت و مساله مهم و رویکرد کلی نظام است، افزود: حوزه اجتماعی استانداری برنامه های خاصی دارد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در رفع مشکلات روانی و اجتماعی مردم استفاده خواهد شد.

ضرورت تداوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در خصوص بازگشت پیک‌کرونا به استان گفت: این مساله از سوی متولیان مربوطه تحلیل و ممکن است در اواسط سال هم با انفلوآنزا و هم کرونا مواجه شویم.

نوذری اظهار کرد: بدون شک آنچه در دوره کنونی مهم است و در همه نظام های سیاسی دنیا وجود دارد رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هنوز امکان پیش بینی بازگشت مردم به زندگی عادی وجود ندارد، تاکید کرد: آنچه به عنوان بهترین گزینه و رویکرد اساسی باید مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود مساله فاصله گذاری اجتماعی است که در کشور ما به عنوان فاصله گذاری هوشمند تعریف شده است.

وی با گلایه از برخی مردم در عدم رعایت این مساله گفت: عده ای متاسفانه خیلی ساده و سهل انگارانه با این موضوع برخورد کرده و هنوز این مساله راجدی نگرفته اند.

نوذری با ذکر اینکه هنوز در دنیا راهکار درمانی برای کرونا پیدا نشده است، اظهار کرد: مردم محور اساسی در کنترل و پیشگیری این بیماری هستند و تا زمانی که مردم رعایت لازم در موضوع کرونا را نداشته باشند این بیماری همچنان در حال گسترش است.

پیگیری مطالبات معوقه شهرداری ها

وی در خصوص حمایت از شهرداری ها گفت: بحران کرونا در بدترین شرایط اقتصادی کشور شکل گرفت، کشور اکنون تحت تاثیر شدیدترین تحریم های بین المللی قرار داشته و بحران کرونا در بحث اقتصاد تاثیر خود را گذاشته است.

وی با بیان اینکه افت قیمت نفت و اختلال در زنجیره تامین کالاها مسایلی هستند که بر اثر کرونا مشکلاتی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده اند، افزود: با این وجود توجه به شهرداری ها جز اولویت هاست و بر اساس اعتباراتی که به آنها داده می شود حمایت های لازم انجام می شود.

نوذری با اشاره به مطالبات معوقه شهرداری ها گفت: این مساله در دستور کار قرار دارد و در کمیسیون کارگری این هفته مساله بررسی و در حال پیگیری برای انجام اقدامهای لازم است.

استمداد از رسانه ها برای کمک به رفع آسیب های اجتماعی

نوذری در ادامه گفت: در زمینه چالش ها و آسیبهای اجتماعی بدون شک رسانه ظرفیت بزرگی است و نقش تاثیر گذار آنها برکسی پوشیده نیست.

وی ضمن دعوت از همکاری رسانه ها برای رفع مسایل و مشکلات اجتماعی ادامه داد: در زمینه مقابله با آسیب ها و چالش های اجتماعی اقدام های موثری انجام شده است و باید از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی نیز در این‌حوزه استفاده شود.

پرداخت تسهیلات به صنوف آسیب دیده از کرونا

نوذری از مشارکت مطلوب مردم و سازمان های مردم نهاد در پویش های کمک به آسیب دیدگان کرونا قدردانی و یکی از ظرفیت های اصلی در این حوزه را سازمان های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: از مجموع ۴۷۵ سازمان مردم نهاد استان بیش از ۸۰ درصد در میدان بودند و اقدام های مطلوبی در زمینه کمک رسانی به مردم نظیر توزیع الکل، گند زدایی و غیره در این راستا انجام دادند.

وی از مشارکت خیران حوزه سلامت اعم از بومی و غیر بومی با ارایه کمک های مختلف، ظرفیت احزاب با انتشار پویش در خانه می مانیم، همکاری اصناف، بزرگان و معتمدان استان، انجمن های علمی و مذهبی که در پویش های مردمی نقش آفرینی داشتند قدردانی کرد.

وی گفت: به تمامی فرمانداران ابلاغ شده است تا افرادیکه بر اثر کرونا دچار خسارت و آسیب ناشی شده را شناسایی کنند که هم خدمات موردی به انها ارایه و هم تسهیلات لازم به بازاریان و اصنافی که دچار ضرر شده اند، پرداخت شود.

عملکرد مناسب دفاتر تسهیل گری ایلام

معاون استاندار ایلام در خصوص عملکرد دفاتر تسهیل گری، به فعالیت دو دفتر تسهیل گری در حاشیه شهر ایلام به عنوان شهرداران اجتماعی اشاره کرد و گفت: این دفاتر در ایام کرونا فعالیت های مطلوبی انجام داده اند.

وی تهیه و توزیع پیام های بهداشتی در مناطق حاشیه شهر، توزیع سبدهای غذایی ومواد شوینده، ضد عفونی و گند زدایی،تهیه و توزیع ماسک و دستکش در این مناطق را از جمله فعالیت های این دفاتر برشمرد.

وی به فعالیت ستاد ساماندهی کودکار کار و خیابان نیز اشاره و گفت: تهیه و توزیع اقلام بهداشتی بین این کودکان نیز در این مدت انجام گرفته است.

نوذری همچنین ارایه مشاوره های روحی و روانی توسط مشاوران و روانشناسان به مردم را از دیگر اقدام های مناسب این دفاتر تسهیلگری برشمرد.

موازی کاری در خدمات دهی به اقشار آسیب دیده از کرونا وجود ندارد

وی در ادامه در خصوص حمایت از قشار آسیب دیده بر اثر کرونا گفت: از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، موسسات خیریه، کمک نهادهای مختلف و خیران و اعتبارهای دولتی برای حمایت از این اقشار استفاده شده است.

وی گفت: متناسب با این کمک ها در حال برنامه ریزی هستیم و در مجموع اعتبارهای خوبی جمع آوری شده که با مدیریت مناسب در حال توزیع بین مخاطبان مورد نظر است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام بیان کرد: مجموع این کمک ها در حال مدیریت بوده وموازی کاری در این حوزه وجود ندارد و در آینده بصورت سازمان یافته تر ومنظم تر انجام خواهد شد.

جشن های انتخاباتی از دلایل شیوع کرونا در ایلام

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام در پاسخ به اینکه آیا تجمع ها وجشن های انتخاباتی درشیوع کرونا در این استان تاثیر گذار بوده گفت: یکی دیگر از دلایل شیوع کرونا این مساله بوده است.

وی ادامه داد: در استان ایلام به دلایل بافت ایلی و قبیله ای در بحث انتخابات، گردهمایی ها و اجتماعاتی که توسط هواداران به عنوان جشن شکل گرفت یکی از دلایل شیوع کرونا بوده است.

وی برپایی چادر در طبیعت، تفرج مردم، عزیمت ایلامی های مقیم خارج استان و تردد روزانه کامیون ها در پایانه مرزی را از دیگر عوامل موثر در شیوع کرونا عنوان کرد.

کارگروه اطلاع رسانی و تبلیغات کرونا که ذیل شورای اطلاع‌رسانی دولت در استان و متناظر با ستاد ملی خبری کرونا در کشور شکل گرفته است تا کنون میزبان بیش از ۳۰ نفر از مدیران، فرمانداران و مسئولان اجرایی و قضایی استان بوده است.

پیش از این معاونان عمرانی و اقتصادی استاندار، فرمانداران و تعدادی از مدیران ستادی استانداری هم در این فضا پاسخ‌گوی سوالات اصحاب رسانه بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.