ممنوعیت بازدید از غارها، ابتلای سه پزشک به ویروس کرونا،‌ درخواست از مردم برای در خانه ماندن، ثبت سانانه خرید اقلام بهداشتی، سامانه بیمه بیکاری، تعطیلی بازار،‌ تولید لباس های ایزوله بیمارستانی در استان از جمله اخبار مربوط به کرونا است.

ارسال ۲۳ هزار تن گاز مایع پالایشگاه ایلام به مجتمع پارس جنوبی، تغییر زمان برگزاری انتخابات دور دوم مجلس، ثبت نام ۶ هزار نفر در سامانه منزل مسکونی، کمک ۶۵۰ میلیارد ریالی به سیلزدگان، سرریز شدن سد دویرج از اخبار غیر کرونایی استان در هفته گذشته بود.

استاندار ایلام: سال ۹۸ در کنار سختی ها موفقیت های بزرگی کسب شد

استاندار ایلام در پیامی به مناسبت فرا رسیدن سال جدید تاکید کرد: گرچه ما امسال به دلیل بیماری کرونا و فوت شمار زیادی از هموطنانمان عید نداریم اما سال ۹۸ باوجود سختی های فراوان، موفقیت های خوبی هم برای استان داشت‌.

قاسم سلیمانی دشتکی در پیام نوروزی سال نو ضمن ابراز همدردی با خانواده های از دست رفته بیماری کرونا ابراز امیدواری کرد سال جدید سال موفقیت و سلامتی برای مردم ایران و ایلام باشد.

تعداد بیماران کرونا در ایلام به ۱۴۸ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان ایلام با ثبت ۲۰ مورد جدید به ۱۴۸ نفر رسید.

 دکتر محمد کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد افرادی که آزمایش آنها در ابتلا به کرونا مثبت اعلام شده ۲۰ نفر است.

وی افزود: شمار افرادی که بر اثر کرونا در استان فوت کردند نیز  با احتساب هشت نفر قبلی به ۹ نفر رسید.

 دکتر کریمیان گفت: از مجموع بیمارانی که در این استان به کرونا مبتلا شده اند تا کنون ۶۰ نفر بهبود یافته و ترخیص شدند.

ابتلای سه پزشک ایلامی به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سه پزشک شاغل در بیمارستان های این استان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

دکتر محمد کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سه پزشک دارای علایم کرونا و مشکوک به ابتلا بودند که جواب قطعی آزمایش آنها مثبت شد.

وی اظهار داشت: کارکنان و نیروهای بخش بهداشت و درمان بیمارستان ها جزو پرخطرترین اقشار در زمینه ابتلا به کرونا هستند و خدمت آنها به بیماران کرونا نوعی جانفشانی محسوب می شود.

استاندار ایلام: مهار کرونا به همکاری بیشتر و جدی تر مردم نیاز دارد

استاندار ایلام گفت: مردم در مبحث پیشگیری از بیماری کرونا آنچنان که باید همکاری نمی کنند و همچنان بازارها و معابر مملو از جمعیت است در حالی که باید مردم با خود قرنطینگی در خانه ها بمانند و مهار کرونا نیاز به همکاری بیشتر و جدی تر مردم دارد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: اگر مردم ۲ هفته در منازل خود باشند یا ترددها را کاهش دهند می توان به ویروس کرونا در استان غلبه کرد و باتوجه به اینکه در آستانه عید و تعطیلات نوروزی قرار داریم باید مردم از مسافرت و پذیرفتن مسافر خودداری کنند.

استاندار ایلام: شبکه‌های اجتماعی با انتشار اخبار کذب جامعه را ملتهب نکنند

استاندار ایلام گفت: کانال‌ها و پایگاه‌های خبری فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با انتشار اخبار کذب و فاقد سندیت در موضوع کرونا و همچنین تحریف مصوبات ستاد مبارزه با کرونا باعث ایجاد التهاب و تشویش اذهان مردم نشوند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان ایلام اظهار داشت: مصوبه‌های نهایی در این ستاد که مورد تایید همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، خدماتی، امنیتی، قضایی و نظامی قرار می‌گیرد ملاک اصلی برای حل موضوع کرونا در استان است که در این میان برخی کانال‌های مجازی با تحریف برخی مباحث فضای جامعه را ناآرام می‌کنند.

سامانه الکترونیکی توزیع اقلام بهداشتی کرونا در ایلام راه اندازی شد

استاندار ایلام گفت: سامانه الکترونیکی خرید اینترنتی اقلام بهداشتی در جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از امروز در این استان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه اظهار داشت: این سامانه الکترونیکی با هدف در خانه ماندن مردم و عدم حضور آنها در خیابان و بازار با تصویب در ستاد استانی مبارزه با کرونا، آغاز بکار کرد.

آماده‌باش فرمانداران و دستگاه‌های امدادی ایلام برای مقابله با سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: نقاط حادثه‌خیز و مستعد سیلاب یا رانش و ریزش استان باتوجه به تجارب کسب شده از بارش‌های سیلابی گذشته احصا شده است و همه فرمانداران و بخشداران در کنار دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در آمادگی کامل برای مدیریت بارش ها و مقابله با سیلاب احتمالی هستند.

رضا کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر بارش‌ها شدت یابد و احتمال وقوع سیل تشدید شود، در صورت لزوم ستاد بحران استان نیز تشکیل خواهد شد هرچند از همه فرمانداران خواسته شده است که در حالت آماده‌باش باشند.

سامانه آنلاین ثبت درخواست بیمه بیکاری در ایلام راه اندازی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: در راستای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به صورت آنلاین در این استان راه اندازی شد.

شکراله شیرخانی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به صورت آنلاین در پرتال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس bimebikari.mcls.ir به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از حضور متقاضیان در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مراکز کاریابی ها جهت ثبت نام بیمه بیکاری راه اندازی شده است.

وی افزود: : متقاضیان دریافت بیمه بیکاری با مراجعه به این سامانه می توانند پس از ثبت اطلاعات هویتی، شغلی، کارگاهی و بیمه ای، کد رهگیری خود را دریافت کنند. 

پاساژها و مجتمع های تجاری ایلام تعطیل شد

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا تمامی پاساژها و مجتمع های تجاری این استان تعطیل اعلام می شود.

سعید شریفی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مصوبات ششمین جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا به ریاست استاندار ایلام تمامی مراکز، پاساژها و مجتمع های تجاری و خدمات توزیعی شامل صنوف طلافروشان، پوشاک و البسه فروشان، کیف و کفش فروشان، لوازم خانگی، کافی نت ها و صنوفی که در سبد مایحتاج ضروری مردم قرار ندارند، تعطیل اعلام شد.

واحدهای صنفی فروش اقلام غیرضروری ایلام تعطیل اعلام شد

رییس اتاق اصناف ایلام گفت: تمام واحدهای صنفی این استان به جز صنوف تامین کننده اقلام ضروری تا اطلاع بعدی و اعلام مجدد ستاد کرونا تعطیل اعلام شد.

یونس حواسیان عصر جمعه در جمع رسانه‌های استان اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و در راستای هماهنگی و همراهی با مرکز بهداشت و سلامت و با هماهنگی مسئولان استانی تمامی واحدهای صنفی به استثناء مشاغل زیر از امروز اول فروردین ماه تا اطلاع بعدی تعطیل است.

وی خواستار همکاری و همراهی کامل اصناف استان تا قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا شد و افزود: در این راستا صنوف میوه فروشان، نانوایان، سوپرمارکت داران، خوار و بارفروشان، قصابان و مرغ فروشان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

۱۰۰ گروه جهادی ضدعفونی شهرهای ایلام را انجام می دهند

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: ۱۰۰ گروه جهادی متشکل از سپاه، بسیج، ناجا، روحانیت و اصحاب رسانه برای ضدعفونی شهرهای ایلام ساماندهی و تشکیل شده است.

سردار جمال شاکرمی در حاشیه رزمایش ضدعفونی شهر ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه پای کار هستند و با تصمیمات خوبی که در ستاد مبارزه با کرونا گرفته می شود برای مهار این بیماری تلاش می کنند.

وی افزود: رزمایش بزرگ ضدعفونی شهر ایلام با بسیج همه امکانات انجام و در این عملیات به صورت گسترده ۶۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده استفاده می شود.

بایدها و نبایدهای مقابله با استرس کرونا

با شیوع ویروس کرونا و با توجه به گستردگی و انتقال سریع این بیماری بسیاری از مردم دچار استرس شده اند این در حالی است که به گفته پزشکان خود استرس عاملی برای خطر افزایش ابتلا به این بیماری است.

در این زمینه بسیاری از روانشناسان عمومی و بالینی بر لزوم مدیریت استرس و و تلاش مردم برای ارتقا وحفظ سلامت روان آنها تاکید دارند.

مدیرکل بهزیستی ایلام در این زمینه  با توجه به شیوع ویروس کرونا و رواج اضطراب بین مردم بر ضرورت مدیریت استرس و  جدی گرفتن این مساله تاکید کرد.
زهرا همتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود ویروس کرونا وقایع آینده برای هیچکس قابل پیش بینی نیست بنابراین با شرایط بحرانی روبه رو هستیم و  بطور طبیعی افراد دچار استرس می شوند.

شرکت تعاونی تولید لباس ویژه کرونا در ایلام راه اندازی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: خط تولید لباس ایزوله ویژه کرونا در یک شرکت تعاونی این استان راه اندازی شد.

 شکراله شیرخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری و حرکت جهادی مدیر عامل شرکت تعاونی فدک سبز ایلام، خط تولید البسه استریل بنا به نیاز استان در مقابله با ویروس کرونا از امروز در این شرکت تعاونی راه اندازی شد.

وی افزود: با توجه به بروز و شیوع ویروس کرونا در کشور، این شرکت تعاونی لباس ایزوله کادر پزشکی بیمارستانی را برای پرستاران و پزشکانی که در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار دارند تولید خواهد کرد.

بازدید از موزه تاریخ طبیعی و غارهای ایلام ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بازدید از تمام غارهای استان و همچنین موزه تاریخ طبیعی استان تا اطلاع بعدی به علت شیوع بیماری کرونا ممنوع است.

غلامرضا ابدالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: غارهای استان محل زیستگاه و کلونی گونه های مختلف خفاش است که این جانور میزبان ویروس کرونا محسوب می شود.

وی افزود: همچنین غارها دارای محیط سرد و مرطوب هستند و با توجه اینکه ویروس کرونا در محیط سرد عمر و ماندگاری بیشتری دارد و همچنین وجود خفاش ها، حضور گردشگران و غارنوردان در غارها می تواند به شیوع یا تداوم ویروس کرونا در دوره های بعد کمک کند.

مدیران روند آموزش مجازی دانش آموزان ایلامی را رصد کنند

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: به مدیران تمامی مدارس استان ابلاغ شده است که فعالیت معلمان در فضای مجازی و ارایه آموزش مجازی به دانش آموزان را رصد کنند.

اسفندیار رستم زاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تعطیلی مدارس در پی شیوع ویروس کرونا و آغاز  ارایه آموزش های مجازی به دانش آموزان این استان، اکنون این روند بصورت مناسب در جریان است.

وی با بیان اینکه اولیا مدارس همه روزه سه ساعت در مدرسه حضور دارند، اظهار داشت: به تمامی مدارس استان ابلاغ شده است تا از طریق فضای مجازی آموزش های درسی را به دانش‌آموزان ارایه کنند.

کودکان کار ایلام اقلام بهداشتی دریافت کردند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا کودکان کار و خیابانی ایلام اقلام بهداشتی اهدایی از این سازمان دریافت کردند.

عبدالصباح کارزانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام از سوی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی این اداره کل و با هدف آموزش و پیشگیری از ویروس کرونا با همکاری موسسه خیریه پرتو مهر عطوفت و کلینیک مددکاری شهید فیاض بخش انجام شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه ۱۷۰ بسته اقلام بهداشتی اعم از ماسک، دستکش لاتکس، دستکش ضد برش کار و صابون بین این تعداد کودک کار و خیابانی توزیع شد.

تب سنجی، جایگزین طرح امداد و نجات نوروزی در ایلام

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: غربالگری و تب سنجی مردم جایگزین طرح امداد و نجات نوروزی در این استان می شود.

حسین عارفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح امداد و نجات نوروزی همه ساله از هفته آخر اسفندماه با هدف خدمات دهی به مسافران نوروزی اجرا می شد که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرها این طرح لغو و انجام عملیات تب سنجی و غربالگری از مسافران در ورودی های استان جایگرین شده است.

وی ادامه داد: لغو طرح امداد و نجات به معنی لغو عملیات امدادی این جمعیت نیست و ۱۳ پایگاه این جمعیت در محورهای ارتباطی استان همچون ایام عادی سال فعالیت خواهند داشت.

آغاز توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم و حاشیه ای ایلام

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: توزیع اقلام بهداشتی بین ساکنان مناطق محروم و حاشیه نشین در سراسر این استان آغاز شده است.

زهرا همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در قالب اجرای طرح مشارکت اجتماعی و در راستای پیشگیری از شیوع کرونا و با همکاری گروهای همیار و پایگاه های سلامت اجتماعی در تمامی شهرستان های استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: پایگاه ها از طریق گروه های همیار سلامت روان اجتماعی در محلات نسبت به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی و مواد غذایی با توجه به نیازسنجی صورت گرفته اقدام می کنند.

۲۳ هزار تن گاز مایع پالایشگاه ایلام به پارس جنوبی ارسال شد

معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام گفت: بیش از ۲۳ هزار تن ال.پی.جی خام (گاز مایع) در سال جاری از این شرکت به پالایشگاه چهارم مجتمع پارس جنوبی ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایشگاه ایلام، عابدین زرگوشی اظهار داشت: در ۱۲ سال گذشته از زمان راه اندازی پالایشگاه ایلام تاکنون بطور کلی فروش  ال.پی.جی خام نزدیک به ۸۵ هزار تن بوده که ۷۵ هزار تن آن در سه سال اخیر تولید شده است.

وی افزود: با حفظ پایداری تولید در واحدهای بازیافت گوگرد در سه سال گذشته، تولید گوگرد پاستیلی نیز نسبت به سال قبل حدود ۱۰ درصد و در مقایسه با سه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است.

پلیس فتا ایلام نسبت به خریدهای اینترنتی مردم هشدار داد

رئیس پلیس فتای استان ایلام با هشدار در مورد امکان کلاهبرداری افراد سودجو از مردم هنگام خریدهای اینترنتی، گفت: شهروندان توصیه های پلیسی را در این خصوص جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان ایلام، سرهنگ علی جمالی اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی سال و افزایش خریدهای اینترنتی  شهروندان در هنگام خرید توصیه های پلیسی را جهت بالا بردن امنیت خریدهای خود رعایت کنند.

تعویق دور دوم انتخابات تداخلی با شروع فعالیت منتخبان فعلی ندارد

رییس دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت: تعویق برگزاری دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تداخلی با شروع فعالیت منتخبان فعلی ندارد.

یوسف امیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایندگان منتخب کنونی با شروع به کار مجلس در خردادماه سال آینده فعالیت رسمی خود در مجلس را شروع می‌کنند و افراد پیروز در مرحله دوم نیز پس از تایید نهایی از سوی شورای نگهبان به مجلس ملحق می‌شوند.

وی تاکید کرد: دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه جنوب این استان ۲۱ شهریورماه سال آینده برگزار می‌شود.

ثبت نام ۶ هزار و ۷۳۴ متقاضی مسکن ملی در ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن ۶ هزار و ۷۴۳ نفر متقاضی در این استان ثبت ‌نام کردند.

علی‌اصغر کاظمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مرحله هشت هزار و ۵۰۰ مسکن ملی در سطح استان احداث می‌شود که با توجه به فراهم بودن ظرفیت، امکان ثبت نام مجدد جاماندگان وجود دارد.

وی افزود: اسامی واجدین شرایط دریافت مسکن طرح اقدام ملی در نیمه اول خرداد ماه سال آینده معرفی شده و پیامکی برای تکمیل پرونده به این افراد ارسال می‌شود.

۶۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل‌ زدگان ایلام پرداخت شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیل‌زدگان تاکنون ۶۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

حبیب الله محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر پرداخت تسهیلات بلاعوض، مبلغ مصوب شده تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان ایلامی (مرحله اول، دوم و سوم) یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به توزیع رایگان سیمان در مناطق سیل‌زده ایلام افزود: تاکنون ۱۱هزار و ۱۵۴ تن سیمان رایگان برای بازسازی در مناطق سیل‌زده استان توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.