حیدر نعمتی عصر سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: باید برای ایجاد کسب و کارهای نوین و تسهیل در صدور مجوزها تسریع به عمل آید.
وی تاکید کرد: استارت آپ هایی که برگزار و ایده هایی که ارائه می شود، باید به سمت صنعت و اقتصادی شدن حرکت کنند.

 معاون استاندار ایلام اضافه کرد: حمایت از طرح های شرکت های دانش بنیان در راستای آن ظرفیتی که می توانند ایجاد کنند باید در اولویت باشند.
نعمتی گفت: طرح های حوزه های کشاورزی، صمت ، آی تی باید بتوانند تجاری سازی شده و به تولید انبوه برسند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: کسب درآمد و تأمین مالی پروژه ها باید مد نظر مدیران باشد چراکه در برخی از دستگاهها وصولی ها کمتر از سال گذشته است.
وی افزود: درصد درآمدهای مالیاتی به کل درآمدهای استان بسیار کم است و این امر می طلبد امور مالیاتی رصد کاملی داشته باشد و دستگاههای اجرایی می توانند در زمینه فرهنگ سازی برای بخش خصوصی به منظور تأمین مالی پروژه هایی که دولت در نظر گرفته است پیگیری ها و همکاری های لازم در این راستا داشته باشند.
نعمتی یا اشاره به وجود ستاد تجهیز درآمدها که حذف شده و وظایف آن به این کارگروه اضافه شده است، گفت: پیشنهاد می کنیم این ستاد با همان اعضا و همان ترکیب و شرح وظایف به عنوان یک گروه کاری تعریف شود.
وی از مشارکت کم و عدم حضور بازاریان استان در نمایشگاه انتقاد کرد و افزود: حضور اصناف در این نمایشگاه ها موجب افزایش درآمدهای نمایشگاه و سود کسبه می شود به همین دلیل باید یک برنامه ریزی دقیق با کمیته نمایشگاهی و همکاری مستمری با این کمیته صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به طرح یارانه دستمزد که ۳۰ درصد حقوق و مزایای شغل اولی ها را دولت پرداخت می کند،اظهار داشت: برای به کارگیری این قشر از متقاضیان اشتغال کمک هزینه ای پرداخت می شود و بعد از کارآموزی واحدها می توانند از این نیروها استفاده کنند.
نعمتی اضافه کرد: برنامه اشتغال روستایی و عشایری در بحث حمایتی و غیر حمایتی که اعتبارات زیادی با هدف ایجاد اشتغال در مناطق محروم و مرزی داشته و نرخ سود بسیار پایینی دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: طرح هایی که راکد هستند و بازاری ندارند از دستور کار باید خارج شوند و دستگاه ها و بانک های عامل مشاوره لازم را به مجریان طرح ها بر اساس دستورالعمل ها ارایه دهند. 
نعمتی گفت: در جلسه فعالین سیاسی تأکیدات بسیاری بر تکمیل زنجیره ی ارزش داشتند که این زنجیره ها در حوزه های پایین دستی پتروشیمی و نفتی و کشاورزی کامل نیست و لازم است در این راستا طرح هایی که معرفی می کنند در راستای تکمیل زنجیره ارزش باشد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام نیز گفت: ایلام در حوزه کسب درآمدها فاصله زیادی با استانهای دیگر دارد و در سال های آینده بطور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد.
رحمت اله قیصوری اظهار داشت: وصولی ها و درآمدهای استان نه با جمعیت و نه با تولید ناخالص استان همخوانی ندارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.