شهریار داری پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خودباوری و اعتماد به متخصصان داخلی، باعث شکستن حصار تحریم‌ها شد و هم اکنون با تبدیل تحریم‌ها در این شرکت به فرصت زمینه بروز توانمندی و استعداد متخصصان بومی و داخلی نمایان تر و شرکت همچنان پویا و در مسیر توسعه در حال تلاش و تکامل است.
وی افزود: اعتماد و خودباوری به جوانان این مرز و بوم و تکیه بر توانمندی های متخصصان داخلی ، حصار تحریم‌های دشمنان نظام را در هم شکست و بسیاری از تجهیزات و قطعاتی که در سال های گذشته از کشورهای خارجی تهیه می شدند اکنون به همت و دانش متخصصان داخلی با تعمیر و بازسازی دوباره در مدار استفاده قرار گرفته است.
داری پور با اشاره به حضور خود در شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران به هدف برگزاری این کنگره اشاره و اضافه کرد: این کنگره با هدف گردهم آوردن محققان دانشگاه و متخصصان صنعت و ایجاد بستری مناسب برای تبادل یافته های جدید و پیشرفت های فنی و شناسایی نیازهای روز صنعت از طریق ارائه مقالات، برگزاری سخنرانی های کلیدی، برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی و برپایی نمایشگاه برگزار می شود.
وی گفت: بررسی راهکارهای عملی و نوین در جهت بهینه سازی مصرف آب، بهینه سازی مصرف انرژی، بازیافت پساب های شهری و صنعتی، کاهش اثرات زیست محیطی صنایع، کاهش کربن منتشر شده به جو در صنایع ایران و سایر موضوعاتی که در حوزه توسعه پایدار قرار می گیرند از دیگر محورهای قابل توجه این کنگره بوده است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام ادامه داد: در این همایش پنل تخصصی با عنوان 'راهبردهای پیشنهادی صنایع بالادستی نفت و گاز در ارتباط با تحریم ' و با حضور مدیرعامل شرکت اویک، مدیر کل امور پژوهش وزارت نفت، معاون برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ، مدیر برنامه ریزی شرکت پتروپارس برگزار و در خصوص راهبردهای صنایع نفت و گاز در ارتباط با تحریم بحث و تبادل نظر شد .
وی گفت: همچنین دکتر احسان نوراللهی رئیس واحد پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام به عنوان عضو پنل و مسئول برگزاری جلسه ارائه مقالات و مطالعات حوزه صنعت حضور داشت.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.