معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) درقم، گفت: هر سال بین 25 تا 35 عنوان کتاب با رویکرد و محوریت سخنان و اندیشه های امام(ره) در زمینه فقه ،اصول و مذهب که جنبه اخلاقی و عرفانی دارند منتشر می شود.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن پویا روز شنبه و در آستانه بیست و هشتمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) بابیان اینکه بیشتر این آثار در حوزه و دانشگاه تدریس می شود ، افزود: برخی از این آثار که منتشر شده از شاخصه های بسیار بالایی برخوردار است و در بیشتر مواقع جنبه عمومی دارد. 
معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در استان قم گفت: برای نمونه می توان به کتاب فروغ معرفت تالیف یزدان پناه در شرح حال انس و معرفت امام (ره) مطالب ارزشمندی دارد و سال گذشته منتشر شد اشاره کرد.
حجت الاسلام پویا ادامه داد: همچنین تحریرالوسیله و کتاب تحقیقات فلسفی حضرت امام (ره) از دیگر آثار ارزشمندی است که در سال گذشته از سوی موسسه منتشر شد و امیدواریم در سال 96 با بازبینی های صورت گرفته و تطبیق آن با نسخه دست نویس مرحوم عبدل غنی ، انتشار این کتاب ها انجام پذیرد.
وی گفت: در زمینه مسائل اخلاقی و عرفانی حضرت امام آثار جدیدی از سوی موسسه در دست انتشار است واز این نظر می توان به شرح تفسیر سوره حمد و کار جدیدی هم در زمینه صحیفه حضرت امام برای علاقه مندان اشاره کرد در کنار این آثار، شرح تحریر الوسیله برای حوزه های علمیه و همچنین علما و اساتید حوزه و دانشگاه به طور خاص یادآوری کرد.
استاد دانشگاه تهران افزود: در تحریرالوسیله قرار است سخنان مراجع عظام اعم از آیت الله مکارم شیرازی تا مفاخر بزرگواری همچون حجت الاسلام والمسلمین ضیا مرتضوی و زهیری وامثال اینها و همچنین آیت الله بهشتی شرح تحریر آنها از سوی موسسه چاپ شود و ازطرفی تلاش خواهد شد بخاطر حرمت حضرت امام (ره) بیشتر مباحث اخلاقی و عرفانی امام منتشرو ترویج شود و امیدواریم در سال 96 طبق برنامه های پیش بینی شده این کارها به نتیجه برسد.
پویا از اساتید حوزه و دانشگاه خواست نسبت به ترویج آثار حضرت امام و تدریس آن اهتمام ویژه ای داشته باشند و درس خود را با بهره گیری از آثار حضرت امام قراردهند.
وی گفت : در مباحث اخلاق و عرفان امام تاکنون 27 عنوان کتاب از سوی موسسه منتشرشده و سعی خواهیم کرد امسال دو عنوان دیگر که بیشتر جوانان را مخاطب قرار داده برای آشنایی بیشتر این قشر با روحیات و مبانی اخلاقی امام خمینی (ره) که توسط اساتید دیگری ازحوزه و دانشگاه تالیف شده ، از سوی موسسه منتشرشود.
معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در استان قم گفت: تلاش داریم با مراکز دانشگاهی در زمینه های بهره مندی از سیره اخلاقی و عرفانی امام و تدریس این آثار در دانشگاه جهت نشر و تبلیغ آنها همکاری خود را توسعه دهیم .
پویا افزود: دروس جنبی و عمومی در تمامی دانشگاه های آزاد و دولتی تدریس می شود و در همه رشته ها ازاندیشه و اخلاق امام و حتی ریشه های انقلاب اسلامی در این مراکز علمی بهره می برند ولی متأسفانه آنچه نمود و از آن بهره برداری معنوی نمی شود ، اندیشه های ناب حضرت امام است.
استاد دانشگاه تهران پیشنهاد کرد: چون امام (ره) در زمینه تفسیر و اخلاق مطالب و سخنان زیادی دارند بهتر است که رویکرد گروه های معارف و دانشگاه ها بسوی اندیشه های امام باشد چراکه ما همه مدیون حضرت امام (ره) هستیم و هم اکنون کتاب هایی که در دانشگاه تدریس می شود بعضا کتاب های خوبی هم هست ولی جای حضور امام در این بین خالی است و باید از طریق نشر این آثار ،امام احساس شود و یا اینکه کتاب مستقلی برای دانشجویان در نظر گرفت.
حجت الاسلام پویا با بیان اینکه سالهاست در موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام فعالیت دارد گفت: بدون استثنا همواره در تمامی کلاس های دانشگاه از حضرت امام خاطره و یا نمونه ای از سخنان حضرت امام را برای دانشجویان بیان می کنم چرا که ایشان در زمینه اخلاق، عرفان سخنان بیشماری دارد و باید این سخنان در مراکز علمی و دانشگاهی و حتی در مدارس بازگو شود.
وی پیشنهاد کرد برای این منظور اساتید اخلاق و گروه های معارف نشست هایی را در تهران برگزار کنند و کتاب های درسی را در این خصوص به دانشگاه ها پیشنهاد دهند برای مثال می توان به کتاب تفسیر نمونه حضرت امام تالیف حجت الاسلام محسن قرائتی و کتاب اخلاق از اساتید دیگر کشور که از حضرت امام مطالبی را منتشر کردند ، استفاده کرد و لازمه آن گفت و گو و تعامل با اساتید حوزه و دانشگاه است.
یست و هشتمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) چهاردهم خرداد ماه در مرقد مطهر برگزار خواهد شد و عموم علاقمندان به رهبر کبیر انقلاب در این ایام با حضوردر مسجد جمکران نیز یاد و خاطره ایشان را گرامی میدارند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.