دو وزیر رژیم پهلوی روایتی ناگفته از ورود امام خمینی به ایران در بهمن 57 ارائه کردند.
سیروس آموزگار وزیر اطلاعات و جهانگردی رژیم پهلوی در گفت وگویی روایتی جدید از چگونگی ورود هواپیمایی امام خمینی به فرودگاه مهر آباد را مطرح کرد و با اشاره به تصمیم بختیار در زمینه دستگیری مخالفان و انتقال هواپیمای امام خمینی به کیش، افزود: تمام مقدمات فراهم شده برای اینکه وقتی این هواپیما وارد فضای ایران شد، به جزیره کیش منتقل شود. ضمن اینکه مکانی در خاش در نظر گرفته شده بود که تمامی کسانی که جزو مخالفین هستند دستگیر شوند.
وی عدد مخالفین و لیدرهای جریان مخالف پهلوی را 603 نفر می خواند و می افزاید: ولی متاسفانه آقای مقدم این موضوع را عمدا یا سهوا به آقای بازرگان گفت و وی هم این موضوع را به پاریس خبر داد و فرانسه هم از دولت تضمین گرفت که این اتفاق نیفتد.
وی تصریح می کند که ورود هواپیمایی امام خمینی به کشور نقطه عطف تاریخ ایران بود.
همچنین منوچهر رزم آرا وزیر بهداری حکومت پهلوی در بخش دیگری از این مستند که شب 22 بهمن از شبکه اول سیما پخش شد در پاسخ به پرسشی درباره دلیل پخش مستقیم ورود امام به ایران از سوی رادیو و تلویزون ایران، خاطر نشان می کند: {تلویزیون} ابتدا این مراسم را پخش مستقیم کرد، اما یک باره هم پخشش را قطع کرد که این موضوع موجب تحریک مردم شد و حتی آموزگار (وزیر اطلاعات و جهانگردی) در جلسه شب هیات دولت به این موضوع اعتراض کرد.
رزم آرا با اشاره به بیعت همافران ارتش با امام خمینی، ادامه داد: چگونه شد که اسلحه خانه پایگاه هوایی شهباز را تسخیر کردند؟
وی در پاسخ به اینکه معتقدید رادیو و تلویزیون خود سر شده بود، اظهار داشت: بله، خود سر شده بودند و از چند روز قبل کروات ها باز شده بود و و ریش ها در آمده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.