مراسم صبحگاه ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مسوولان، کارکنان و فرمانده این نیرو برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ پوردستان در این مراسم که با حضور فرماندهان، مسوولان و کارکنان وظیفه ستادنیروی زمینی ارتش برگزار شد، با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، آن را از مواهب الهی دانست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن برشمردن مولفه‌های دخیل در به ثمر نشستن انقلاب، از سه عامل به عنوان اصلی‌ترین عوامل پیروزی انقلاب یاد کرد و گفت: نخستین عامل پیروزی انقلاب حضور روحانیت در پیشاپیش نهضت و در راس همه، امام خمینی (ره) بود که با هدایت‌های پیامبرگونه خود و با ژرف‌نگری مدبرانه مسیر پیروزی انقلاب را ترسیم کرد. هرچه بیشتر می‌گذرد عظمت تدابیر معمار کبیر انقلاب اسلامی بیشتر برای ما مشخص می‌شود.

وی، مردم را دومین عامل پیروزی انقلاب عنوان کرد و افزود: حضور گسترده و میلیونی مردم دین‌دار در صحنه‌های تظاهرات و اعتراضات نقش به‌سزایی در پیروزی انقلاب داشت؛ چراکه با حضور میلیونی در خیابان‌ها، همه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رژیم پهلوی تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت.

پوردستان، ارتش را رکن سوم پیروزی انقلاب دانست و اظهار کرد: پیوستن بدنه اصلی ارتش به صفوف انقلابیون یکی از مهم‌ترین علل پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 1357 بود. اگر بدنه اصلی ارتش که از این افراد مومن، متعهد و باتقوا بودند به مردم نمی‌پیوستند و سلاح خود را بر زمین نمی‌گذاشتند، در روند پیروزی انقلاب اسلامی، خلل ایجاد می‌شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: پیوستن بدنه ارتش به مردم امری اتفاقی نبود بلکه ریشه در باورها و اعتقادات ارتش داشت، چون بدنه ارتش با روحانیت و مردم در ارتباط کامل و مداوم بود و همین ارتشیان بودند که اعلامیه‌های امام (ره) را در پادگان‌ها توزیع می‌کردند.

وی با بیان اینکه "بدنه ارتش کسی جز شهید صیاد شیرازی، شهید آبشناسان، شهید فکوری، شهید فلاحی و شهید کلاهدوز نیست"، افزود: همین‌ها بودند که با خیل عظیم جوانان رشید عضو ارتش، به فرمان امام (ره) پادگان‌ها را خالی کردند.

پوردستان در پایان، با یادآوری خاطره‌ای از شهید فلاحی تصریح کرد: روحیه بصیرت و ولایتمداری در بدنه ارتش موج می‌زد و این نشان از سالم بودن بدنه ارتش داشت؛ ارتشی که فرماندهی معظم کل قوا آن‌را یک ارتش متدین می‌نامد. ارتش یک سرمایه ملی است و ما باید تلاش کنیم قداست و روحانیت این سازمان را حفظ کنیم و هر روز در جهت بهتر شدن آن گام برداریم.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.