حمید رضا تفته روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین با هدف استفاده هر چه بیشتر توریست و ورزشکاران از این پیست، 2 نقطه جدید در پیست ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: ظرفیت پیست بین المللی دیزین در30 سال گذشته به دلیل مستهلک بودن و مسایل فنی به نصف رسیده بوده که امسال با تدابیری که از نظر فنی، استاندارد سازی و مدیریتی اندیشیده شده سعی کردیم تا ظرفیت این پیست را از نظر جذب توریست، مسافر و ورزشکار افزایش دهیم.
تفته با اشاره به تعمیر،نگهداری و به روز رسانی دستگاههای پیست بین المللی دیزین خاطر نشان کرد: در تابستان گذشته بعد از 50 سال برای اولین بار عملیات استاندارد سازی دیزین آغاز و در 3 فاز تعریف شده که فاز اول استاندارد سازی شروع شده و در چند روز آینده مراحل نهایی را طی می کند.
وی ادامه داد: اجرای فاز دوم و سوم بستگی به تصمیم دولت مبنی بر تخصیص اعتبار، ارائه مجوز و نوع قرارادهایی که با بخش خصوصی بسته می شود دارد، فاز اول این طرح انجام شده، دستگاههای بالابر و تله کابین مورد خطرناکی نداشته و ندارند و تمامی تلاش خود را کردیم تا مواردی را که سازمان استاندارد متذکر شده بود را برطرف نماییم.
مدیرعامل شرکت بهره بردار پیست دیزین افزود: با ریزش برف بعدی ، پیست بین المللی دیزین بازگشایی و توریست ها و ورزشکاران می توانند از امکانات این پیست استفاده کنند.
پیست دیزین واقع در فاصله 70 کیلومتری شمال کرج دارای 3 تله کابین ، 2 تله سیژ، 7 تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است.
ارتفاع این پیست بین 2650 تا 3600 متر است و بهترین زمان اسکی روی برف در آن اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه است.
در پیست بین المللی دیزین 2 هتل ، 19 کلبه و 5 رستوران وجود دارد.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری***انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.