براساس گزارش ها این زلزله یکشنبه شب (21 آبان) رخ داد و تاکنون در استان کرمانشاه 436 کشته و10 هزار و 179 زخمی داشته و درنتیجه آن 31 هزار واحد مسکونی به صورت کلی و جزئی تخریب شده است.
رهبر معظم انقلاب پس از این حادثه همه دستگاه های لشکری و کشوری را با همه توان و امکانات خود و سرعت عمل در کمک رسانی به آسیب‌ دیدگان فرا خواندند.
رئیس جمهوری نیزاز لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندارکرمانشاه دستورات لازم برای امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان را صادرو معاون اول خود را مامور رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان کرد و به برخی از وزرا برای حضور در منطقه حادثه دیده دستور داد و روز سه شنبه هفته گذشته برای همدردی با آسیب دیدگان و بررسی مسائل، مشکلات و نیازهای مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه رفت.

اخبار این رویداد از ساعت 9صبح روز دوشنبه تا این لحظه به شرح ذیل است:

یکشنبه 28 آبان
21:30**
سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران: به خادمی ملت افتخار می کنیم و به عهدمان در کمک به زلزله زدگان پایبندیم. اسکان موقت روستاییان به زودی آغاز می شود
20:45**
نماینده کرمانشاه: مبلغ تصویب شده برای احداث مسکن در مناطق زلزله زده باید افزایش یابد
19:20**
استاندار کرمانشاه: برای اسکان موقت زلزله زدگان نیازمند مساعدت بیشتری هستیم
19:05**
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: تشکیل پرونده برای ارائه خدمات به زلزله زدگان
18:30 **
وزیر نیرو : تامین سلامت زلزله زدگان در اولویت است/مشکلی در تامین آب و برق نداریم
18:29 **
تهیه 30 دستگاه کانکس از محل حراج اسب های ترکمن برای زلزله زدگان
18:7 **
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: 7 بانک برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان استان کرمانشاه مشخص و سهمیه آنها نیز تعیین شده که از فردا(29 آبان) روند پرداخت تسهیلات در این بانک ها آغاز می شود.
17:58 **
لاریجانی:ملت ایران همگرایی ملی به نمایش گذاشتند/ به زلزله زدگان به صورت ویژه توجه می شود
17:45 **
یگان های مهندسی نیروی زمینی سپاه در روستاهای زلزله زده کرمانشاه حمام و سرویس بهداشتی سیار نصب می کنند
17:17 **
آمادگی مردم پاوه برای اسکان زلزله زدگان درمنازل خود
16:26 **
وزیر نیرو اعلام کرد: استفاده از برق برای گرمایش چادرهای زلزله زدگان
15:42 **
ارتش 50 تریلی کانکس حمام و سرویس های بهداشتی به کرمانشاه ارسال کرد
15:29 **
سلطانی فر: وزارت ورزش 50 کانکس برای اسکان زلزله زدگان استان کرمانشاه ارسال می کند
14:44 **
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، از ارسال 70 کانکس به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برای ادامه تحصیل دانش آموزان خبر داد.
13:08 **
رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش تامین داروهای کمیاب بیماران خاص در مناطق زلزله زده را برعهده گرفته و این اقلام دارویی را در سریعترین زمان ممکن برای این دسته از افراد فراهم می کند.
12:54 **
آغاز کار بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان گیلانغرب
12:43 **
رییس مجلس شورای اسلامی در سفر به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: مساله اصلی مردم زلزله زده غرب استان کرمانشاه در مرحله اول اسکان موقت و سپس بازسازی ساختمان ها است.
12:40 **
سلطانی فر در بدو ورود به کرمانشاه از آمادگی کامل وزارت ورزش و جوانان برای ادامه امداد رسانی ها به افراد حادثه دیده خبر داد.
12:36 **
تیم های پرستاری برای مراقبت از زلزله زدگان به صورت هفتگی به مناطق زلزله زده اعزام می شوند
12:31 **
ارسال 80 هزار لیتر سوخت رایگان برای زلزله زدگان
11:51 **
وزیر نیرو پس از بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: با تلاش شبانه روزی سازمان های مستقر در کرمانشاه و استان های معین شرایط آب و برق منطقه به وضعیت مناسبی رسیده و تاکنون 4 هزار چادر در نقاط مختلف مناطق زلزله زده برق دار شده است.
11:46 **
هم اکنون 65 اکیپ دامپزشکی متشکل از نیروهای استان کرمانشاه و اکیپ های اعزامی از استان های معین با توان حداکثری در مناطق زلزله زده مستقر شده و در حال پاکسازی هستند.
11:39 **
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه، از وقوع 647 پس لرزه تا ساعت 11 ظهر امروز (یکشنبه 28 آبان) در مناطق زلزله زده استان خبر داد.
11:38 **
نوبخت در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی،
واریز281 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای جبران خسارات مناطق زلزله به حساب بنیاد مسکن
10:56 **
اعضای تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان با سفر به استان کرمانشاه در میان زلزله زدگان حضور یافته و از آن ها دلجویی کردند.
10:42 **
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدار محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ؛ زلزله کرمانشاه را مهمترین مسائل روز کشور دانست و گفت: تصور من این است حضور و کمک رسانی دولت و مردم در زلزله کرمانشاه سریعتر ، بهتر و جامع تر از سال های گذشته بود که جای تشکر دارد.
10:42 **
رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در جریان سفر به مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه و دیدار با مردم شهر ازگله(کانون زلزله) از توابع شهرستان ثلاث باباجانی، از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست هرچه سریعتر نسبت به بازسازی خانه های ویران شده مردم اقدام کند.
10:22 **
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز - یکشنبه - وارد استان کرمانشاه شد برای بازدید از مناطق زلزله زده غرب این استان به شهر ازگله(کانون زلزله) از توابع شهرستان ثلاث باباجانی رفت و از نزدیک با مردم زلزله زده این شهر دیدار و گفت وگو کرد.
8:59**
رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در بدو ورود به کرمانشاه گفت: اگر نیاز باشد، مجلس هم مصوباتی برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور خواهد داشت.


شنبه 27 آبان
0:57**
'عبدالرضا رحمانی فضلی' وزیر کشور از ساخت مساکن موقت برای زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف یک ماه آینده ساخت مساکن دائمی را نیز شروع می کند.
21:53**
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از پایان عملیات آتش نشانان پایتخت در مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.
19:35**
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هفت بانک را به عنوان عامل پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به آسیب دیدگان ناشی از زلزله استان کرمانشاه تعیین کرد.
19:32**
مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان بهزیستی کل کشور درپاسخ به اینکه چگونه می‌ توان کودکان بازمانده از زلزله را به سرپرستی و فرزندخواندگی گرفت، گفت: پس از شناسایی کودکان از آنان در بهزیستی نگهداری خواهد شد.
19:18**
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: مشکلات و مطالبات مردم زلزله زده این مناطق را در مجلس پیگیری می کنم.
19:10**
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی با تشریح پنج پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به مناطق زلزله زده گفت: تاکنون نزدیک به هفت هزار و 950 میلیارد ریال (795 میلیارد تومان) خسارت به بخش کشاورزی استان کرمانشاه برآورد شده است.
19:3**
ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه برای جانباختگان زلزله استان کرمانشاه مجلس یادبود برگزار کردند.
18:59**
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با بیان ضرورت انسجام و همدلی در یاری رسانی به زلزله زدگان گفت: همه باید منجسم و یکپارچه به فکر زلزله زدگان باشیم که نیازمند کمک و دلداری مردم هستند.
18:53**
تنها دارایی پیرزن ساکن روستای 'گلم کبود علیا' از توابع شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب، 2 راس گوساله بود که یکی در حادثه زلزله شامگاه یکشنبه تلف شد اما آن دیگری توسط اکیپ دامپزشکی مستقر در منطقه زنده از زیر آوارها بیرون آورده شد.
18:48**
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران، ضمن قدردانی از کمک های انسان دوستانه شهروندان تهرانی به زلزله زدگان غرب کشور اعلام کرد: ازدحام خودروهای شخصی، امداد رسانی را مختل کرده است.
18:46**
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: تاکنون اسکان رایگان 20 نفر از همراهان آسیب دیده زلزله استان کرمانشاه در خوابگاه و سوئیت‌های اقامتی مهمانسرای فدک این دانشگاه انجام ‌شده است.
18:41**
رئیس شورای شهر تهران در گزارش بازدید یک روزه خود از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، گفت : 600 تن از نیروهای شهرداری تهران در مناطق زلزله‌زده در حال امدادرسانی هستند.
18:39**
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت خسارت به ایثارگران زلزله‌زده پس از انجام فرایند کارشناسی تا سقف 35 میلیون تومان توسط شرکت بیمه‌گر خبر داد.
18:33**
نادر قرایی پیشکسوت ورزش همدان و دارنده مدال های جهانی شوتوکان کاراته، مدال برنز جهانی 2017 توکیو را به نفع زلزله زدگان غرب کشور به حراج گذاشت.
18:26**
مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر (شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران) اعلام کرد برق رسانی به مناطق زلزله‌زده کامل شده و تاکنون چهار هزار چادر نیز از نعمت برق برخوردار شده است.
18:19**
مدیر نظارت بر دارو، فرآورده های بیولوژیک و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به نیاز دارویی آسیب دیدگان کرمانشاه، داروهای کمیاب در اختیار آنان قرار گرفت.
18:2**
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه کنترل آب شرب و رفع کدورت آن، کنترل غذا و دفع پسماند و فاضلاب در راس کار بهداشت محیط است، گفت: تیم اضطرار بهداشت محیط تا عادی شدن شرایط در منطقه به کار خود ادامه می دهد.
17:09 **
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: کمبود دارو در مناطق زلزله زده وجود ندارد
16:57 **
اعلام آمادگی اصناف برای ارائه خدمات فنی، تخصصی به زلزله‌زدگان
16:39 **
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از ابراز همدردی و ارسال کمک های مردم ایران اسلامی به زلزله زدگان استان کرمانشاه قدردانی کرد و از مسئولان نیز خواست زمینه بازسازی مناطق تخریب شده را سریعتر فراهم کنند.
16:29 **
قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر: در پی مذاکرات وزارت راه با بانک مسکن مقرر شد ساکنان مسکن مهر در مناطق زلزله زده از پرداخت اقساط ماهانه تسهیلات فروش اقساطی به مدت 2سال معاف شوند.
16:29 **
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق عشایر مکلف شد پس از حادثه زلزله بلافاصله مستمری بیمه شدگان متوفی را برقرار کند و بیمه بیکاری افراد نیز تا پایان سال پرداخت شود.
16:20 **
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از توزیع بیش از 95 هزار تخته چادر و پتو میان زلزله زدگان غرب استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 74 هزار تخته آن چادر بوده است.
16:28 **
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: گروه های مهندسی نیروی زمینی سپاه برای امداد رسانی به زلزله زدگان از مناطق شمال غرب اعزام و در منطقه مستقرشدند.
16:26 **
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان از ارایه سوخت رایگان به خودروهای حامل کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
16:20 **
رئیس انجمن زرتشتیان یزد از کمک رسانی هموطنان زرتشتی این استان به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و گفت: این کمکها امروز (شنبه) با 2 دستگاه کامیون به کرمانشاه ارسال شد
16:20 **
نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت از سیاسی کردن مسایل و مشکلات کشور از جمله زلزله کرمانشاه و صندوق ذخیره فرهنگیان گلایه کرد و ان را به ضرر مردم دانست.
16:17 **
استاندار کرمانشاه گفت: از زمان وقوع زلزله تاکنون 73 هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده این استان توزیع شده است.
16:15 **
ترخیص 2هزار و 176مصدوم زلزله کرمانشاه از بیمارستان ها/ 358مصدوم زلزله بستری هستند
15:53 **
اختصاص یک روز حقوق کارکنان کمیته امداد استان تهران به زلزله‌زدگان
15:52 **
فرماندار دالاهو: طبق برآورد اولیه 36 مدرسه و چهار هزار و 700 واحد مسکونی در این شهرستان در اثر زلزله 21 آبان تخریب و یا آسیب جدی دیده است.

15:28 **
سپاه سمنان هفت روستای زلزله زده را یاری رسانی می کند
15:38**
جمعی از شاعران برای همدردی با مردم زلزله‌زده کرمانشاه دلنوشته‌های خود را در اختیار خانه شعر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار دادند.
15:30 **
9 موکب(مرکز پذیرایی) اربعین حسینی استان خوزستان برای یاری رسانی به هموطنان آسیب دیده ، روز شنبه از اهواز راهی مناطق زلزله زده غرب کشور شدند.
15:14 **
درخواست مردم زلزله زده سرپل ذهاب برای بخشش سود و تنفس در بازپرداخت تسهیلات بانکی
15:07 **
فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین: بازسازی 470 واحد مسکونی روستایی در 2 روستای سر پل ذهاب به این ناحیه سپرده شده که باید تا 45 روز آینده کار اجرایی آنها انجام شود.
15:05 **
ابرازهمدردی مقامات افغانستان با زلزله زدگان ایران و عراق
14:57 **
خیرین مدرسه ساز تهرانی ساخت 7 مدرسه در کرمانشاه را تقبل کردند
14:50 **
اهدای چهار پروژکتور خورشیدی تامین برق به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب
14:27 **
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، نحوه مدیریت در روند ارائه خدمات و امداد رسانی به زلزله زدگان مناطق غربی این استان به خصوص شهرستان قصرشیرین را بسیار مطلوب ارزیابی کرد
14:24**
مدیرکل بهزیستی ایلام: مجموعه این اداره کل در حال خدمت رسانی به 32 روستای زلزله زده شهرستان سر پل ذهاب استان کرمانشاه است.
14:22**
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه، از آغاز بارش باران در مناطق زلزله زده استان از روز دوشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: این بارش ها تا روز چهارشنبه ادامه پیدا می کند
14:17 **
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اعمال ممنوعیت تردد در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه گفت: در مسیرهای منتهی به شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی این ممنوعیت ها برای تردد خودروهای شخصی بدون مجوز و افراد غیربومی از امروز - شنبه - اعمال شده است.
14:14 **
پزشکی قانونی در آخرین آمار از جانباختگان زلزله غرب کشور اعلام کرد تا ساعت 13:30امروز(شنبه)436 در این زلزله جان باختند که 2تن از آنان مجهول الهویه هستند.
13:42 **
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه مناطق زلزله زده به وسایل گرمایشی نفت سوز نیاز دارند، گفت: به دلیل ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به این مناطق، نفتکش های حامل سوخت در مسیر 20 دقیقه، بیش از پنج ساعت معطل می شوند.
13:41 **
پیکر' ابوبکر معروفی'، امدادگر بوکانی که در حال انتقال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده کرمانشاه دچار حادثه رانندگی شده و جان باخته بود، امروز /شنبه/ در بوکان تشییع شد.
13:27 **
فرماندار شهرستان دلفان در استان لرستان :در اثر وقوع زلزله های اخیر بیش از 30 میلیارد ریال خسارت به این شهرستان وارد شده است.
13:26 **
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه، از فعالیت 15 اکیپ در روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برای تعمیر شکستگی خطوط و شبکه آب و فاضلاب این مناطق خبر داد.
13:25 **
رئیس بسیج سازندگی البرز گفت که سازندگی، بازسازی و خدمات و امدادرسانی به 10 روستای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به استان البرز واگذار شد.
13:16 **
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با قدردانی از همراهی و امدادرسانی گسترده و چشمگیر هموطنان با آسیب دیدگان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، گفت: خشکبار ، برنج و روغن نباتی از جمله نیازهای خوراکی اصلی مردم زلزله زده در کنار نایلون و وسایل گرمایشی است.
13:08
مسئول روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، از راه اندازی یکصد حمام صحرایی در 6 نقطه سرپل ذهاب خبر داد و گفت: 50 حمام روز گذشته راه اندازی شد و 50 حمام دیگر نیز تا پایان وقت امروز راه اندازی می شود.
13:07 **
بخشدار خلجستان استان قم گفت: اهالی روستای کندرود این بخش، چندین تن کالا به ارزش یک میلیارد ریال به زلزله زدگان استان کرمانشاه اهدا کردند.
13:07 **
گروه موسیقی «دولسیمر» با هدف حمایت از مردم زلزله زده غرب کشور، به رهبری آلش اسموتنی، 29 آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران به صحنه خواهد رفت.
12:58 **
سرپرست دفتر مشارکت های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شبکه سازمان های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور از همان ساعات نخست وقوع زلزله در استان های غربی کشور اقدام به برنامه‌ ریزی، ساماندهی و اطلاع ‌رسانی گسترده در میان تمام شبکه‌های استانی کرده است.
12:54 **
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان: 53 مورد عمل جراحی بر روی مصدومان زلزله‌زده اعزامی از کرمانشاه به استان همدان انجام شده است.
12:47 **
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: مرحله دوم توزیع اقلام زیستی - امدادی میان آسیب دیدگان در روزهای آتی شروع می شود و گزارش عملیات و نحوه هزینه کمک های مردمی به صورت شفاف به اطلاع هموطنان می رسد.
12:41 **
مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان کرمانشاه: گاز تمامی مناطق زلزله زده شهری و روستایی غرب استان پس از نشت یابی و رفع ایرادات، وصل شده است.
11:52 **
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: هم اکنون آب، برق و تلفن همه شهرستان های زلزله زده وصل است و شرایط عادی به منطقه برگشته اس
11:40 **
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد این نهاد با همکاری خیران استان 70 واحد مسکونی برای زلزله زدگان غرب کشور بسازد.
11:30 **
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:پایان اسکان اضطراری زلزله زدگان /تاکنون 72هزار تخته چادر بین خانوارهای زلزله زده توزیع شده است/تهیه دفترچه های امدادی برای خانوارهای زلزله زده
11:29 **
فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه: ترافیک روان در تمام محورهای منتهی به مناطق زلزله زده /جلوگیری از کند شدن امداد در مناطق زلزله زده/ افراد به صورت شخصی مراجعه نکنند/ کمک های به هلال احمر کرمانشاه و سایر استانها تحویل داده شود .
11:18**
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از ثبت 559 پس لرزه پس از زمین لرزه 7.3 ریشتری یکشنبه شب (21 آبان) تا ساعت 10:30 دقیقه امروز - شنبه - در سطح این استان خبر داد.
11:09 **
مرکز لرزه‌نگاری کشوری ایستگاه لرزه‌نگاری موقت قصرشیرین را پنجشنبه (25 آبان) برای پوشش مناسب‌تر جنبش‌های زمین در غرب استان کرمانشاه راه‌اندازی کرد
11:03 **
کارکنان سازمان بیمه سلامت ایران با اختصاص دادن یک روز از حقوق خود به زلزله زدگان استان کرمانشاه بصورت داوطلبانه به یاری این هموطنان شتافتند
10:55 **
رئیس مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین: یک هزار و 486 نفر از زلزله زدگان استان کرمانشاه از خدمات درمانی بیمارستان صحرایی قزوین مستقر در منطقه منطقه ثلاث باباخانی بهره مند شدند.
10:43 **
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان از اعزام تیم ساماندهی حمایت روانی بازماندگان (سحر) این جمعیت به مناطق آسیب دیده از زلزله استان کرمانشاه خبر داد.
10:42 **
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه: درحال تلاش برای بازگشایی مدارس مناطق زلزله از روز دوشنبه هفته جاری (29 آبان) هستیم.
10:38 **
قائم مقام مدیرعامل بنیادکودک از کمک رسانی این موسسه به دانش آموزان زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.
10:33 **
فرماندار سرپل ذهاب گفت: با پایان آواربرداری واحدهای مسکونی تخریب شده در زلزله برای یافتن اجساد و مصدومان، اکنون زمینه برای ساخت وساز خانه ها در این شهرستان فراهم شده است.
10:28 **
رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی: حدود 90 هزار نفر در زلزله کرمانشاه آسیب دیدند و حدود 9 هزار نفر از این افراد دچار شوک، وحشت زدگی، ترس، اضطراب و پرخاشگری پس از بحران هستند و به خدمات اورژانس روانی نیاز دارند.
10:23 **
پیام تسلیت 'رائول کاسترو روس' رئیس جمهوری کوبا با آسیب دیدگان زلزله
10:22 **
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه: پاکسازی، دفن و امحای بهداشتی لاشه دام های تلف شده در روستاهای زلزله زده استان با استفاده از توان حداکثری 52 اکیپ دامپزشکی از استانهای کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و لرستان درحال انجام است.
10:21 **
مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد: افزون بر هفت تن انواع اقلام و کمکهای مردمی شهروندان خراسانی تاکنون از طریق این فرودگاه به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه رسال شده است.
10:14 **
سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام چهارمحال و بختیاری نقش پررنگی در امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاهی ایفا کرده و بازسازی 6 روستا را در این مناطق برعهده گرفته است.
9:55 **
اعزام 35 تیم سیار بهداشت و درمان به روستاهای زلزله زده غرب کرمانشاه
9:52 **
رییس سازمان بسیج سازندگی قزوین: سپاه صاحب الامر(عج) استان مسئولیت ساخت و بازسازی 2 روستای زلزله زده در سرپل ذهاب کرمانشاه را بر عهده گرفته است.
9:51 **
فدراسیون کشتی آمریکا با ارسال نامه ای ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان استان کرمانشاه،نوشت: این یک حادثه دردناک بوده و قلب ما در این زمان که غم و اندوه دارید، با شما است
9:46 **
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم: وظیفه اسکان افراد و بازسازی 14 روستای دهستان سرقلعه در شهرستان ثلاث باباجانی که در زلزله اخیر تخریب شد برعهده استان قم قرار گرفت.
9:33 **
فرماندار بندر آستارا مجموع کمک های نقدی و غیرنقدی مردم این شهرستان به زلزله زدگان غرب کشور را یک میلیارد و 376 میلیون و 925 هزار ریال اعلام کرد.
9:23 **
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوا گلستان :کار بازسازی هفت روستای زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه به سپاه نینوای این استان واگذار شد.
9:13 **
مدیرکل دفتربازسازی بنیاد مسکن با اشاره به امضای تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: با آواربرداری و تامین مصالح ساختمانی توسط قرارگاه، ساخت سرپناه موقت در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه آغاز شده است.
9:09 **
کشور پاکستان محموله ای از کمک‌های بشردوستانه خود را شامگاه گذشته - جمعه - برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه تحویل مقامات ایرانی داد.
8:55 **
ورزشکاران البرزی مدال های خود را به حراج گذاشتند
8:40 **
آغاز فعالیت اداره‌ها و بانک‌ها در مناطق زلزله‌ زده
4:9**
ایرانیان مقیم سنگاپور ضمن اعلام شماره حساب برای جمع آوری وجوه نقدی، در زمینه جمع آوری کمک به زلزله زدگان غرب کشور مشارکت کردند.

**جمعه 26آبان
21:38**
استاندار کرمانشاه گفت: از روز شنبه باید تمام کارکنان ادارات دولتی و بانکها در مناطق زلزله زده در محل کار خود حاضر باشند، در صورتی که ساختمان اداره ای تخریب شده باشد، ارائه خدمات در زیر چادر یا کانکس انجام شود.
21:15**
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در ششمین شب از حادثه زلزله، امدادرسانی ارتش با توزیع اقلام ضروری در روستاها و تامین امنیت منطقه ادامه خواهد یافت‌.
20:27**
فرماندار دالاهو از اسکان تمام زلزله زدگان این شهرستان خبر داد و گفت: امدادرسانی و ارائه خدمات به تمام روستاهای زلزله زده این شهرستان بخوبی انجام شده است.

**زمین لرزه ای به بزرگی 4.7 ریشتر امروز جمعه ساعت 16:57:34 به مرکزیت شهر برده در جمهوری آذربایجان و نزدیک مرز ایران رخ داد و شهرهای شمالی استان اردبیل را هم لرزاند.
20:4**
معاون سازمان مدیریت بحران کشور از انتخاب استان قزوین برای بازسازی واحدهای مسکونی گیلانغرب در جریان زمین لرزه آبان 96 خبر داد.
19:43**
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از وصل شدن گاز 1300 واحد مسکونی در شهرستان های ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب خبر داد.
19:24**
کرمانشاه- ایرنا- چهار نفر از اعضای تیم انجمن مردمی کمک های اضطراری جمهوری خلق چین عصر روز جمعه برای امداد رسانی به زلزله زدگان وارد سرپل ذهاب شد.
19:5**
امام جمعه سنندج گفت: کمک رسانی و حس نوع دوستی مردم این استان به زلزله زدگان کرمانشاه بی نظیر بود و این وحدت مسلمانان را نشان می داد.
18:12**
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حضور پررنگ مردم و مسئولان در مناطق زلزله زده استان گفت: قدردان عظمت شکوه کمک های هموطنان عزیز به مناطق زلزله زده کرمانشاه هستیم.
18:9**
سرپرست بیمارستان شهدای سرپل ذهاب گفت: پس از وقوع زمین لرزه و تخریب بخش هایی از این بیمارستان، با 40 تخت موقت و برپایی چادر در محوطه بیمارستان خدمات درمانی و تخصصی به مجروحان این حادثه ارایه می شود.
18:4**
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در جریان زلزله اخیر 2 بیمارستان سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب و بیش از 100 خانه و مرکز بهداشت تخریب شده از مردم و خیران خواست، دانشگاه علوم پزشکی را برای بازسازی این مراکز کمک کنند.

17:49**
جون ( Jonko Ozawa) و فومی Fumiaki Nakamura زوج ژاپنی هستند که هنگام سفر گردشگری خود در روستای پالنگان کردستان زمین لرزه را احساس کردند و پس از آن به مناطق آسیب دیده آمده اند تا امداد رسانی کنند.

17:33**
استاندار کرمانشاه گفت:‌ اسکان موقت زلزله زدگان استان از روز دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده به طور همزمان در مناطق شهری و روستایی آغاز می شود.

17:23**
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از ترافیک سنگین در جاده اسلام آباد غرب - سرپل ذهاب، به علت تردد خودروهای شخصی حامل کمک خبر داد و گفت: هموطنان خیرخواه امروز از تردد در این مسیر خودداری و کمک های خود را به زمان دیگری موکول کنند.

17:18**
فرمانده بهداشت، درمان وامداد ارتش گفت: پس ازاتمام فاز درمانی و اضطرار، خدمت رسانی به زلزله زدگان وارد مرحله ارائه خدمات بهداشتی و مبارزه با بیماری در مناطق زلزله زده شد.
17:12**
تفاهم نامه همکاری بنیادمسکن انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه برای بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به امضای رییس بنیاد مسکن و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) رسید.
17:12**
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه با اشاره به کمک های مناسب مردم کشور به زلزله زدگان استان اعلام کرد: چادر، آب و مواد غذایی بیش از اندازه نیاز در مناطق زلزله زده وجود دارد.

16:55**
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب گفت: تسریع در جمع آوری زباله های عفونی و غیرعفونی سطح شهر برای پیشگیری از بروز بیماریها و تهدید سلامت زلزله زدگان باید به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار بگیرد.

**16:50
استاندار کرمانشاه گفت:‌ از روز دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده اسکان موقت زلزله‌ زدگان استان همزمان در مناطق شهری و روستایی آغاز می شود.

16:43**
سرپرست بیمارستان شهدای سرپل ذهاب گفت: پس از وقوع زلزله و تخریب بخش هایی از این بیمارستان، با 40 تخت موقت و برپایی چادر در محوطه بیمارستان مشغول خدمات درمانی و تخصصی به مصدومان حادثه زلزله هستیم.

16:33**
مسئول آزمایشگاه بیمارستان سیار 50 تختخوابی دانشگاه علوم پزشکی کردستان مستقر در سرپل ذهاب با بیان اینکه این بیمارستان در 2 بخش آزمایشگاه و رادیولوژی خدمات ارائه می دهد، گفت: از زمان وقوع زلزله تاکنون، برای 260 بیمار، 850 مورد آزمایش انجام شده است.

**16:6
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به کمک های بسیار خوبی که از سوی مردم کشورمان به زلزله زدگان استان صورت گرفت، گفت: چادر، آب و موادغذایی بیش از اندازه نیاز در مناطق زلزله زده وجود دارد.


15:31**
امام جمعه تربت حیدریه گفت: زلزله اخیر در کرمانشاه آزمون الهی برای مصیبت دیدگان این حادثه است که صبر و شکیبایی پیشه کنند و آزمونی برای مسوولان و مردم کشور که تمام توان خود را صرف خدمت رسانی به زلزله زدگان کنند.
15:17**
استاندار کرمانشاه گفت: خبر منتشر شده در باره تماس من با معاون اول رئیس جمهوری در شب وقوع زلزله کرمانشاه به طور مطلق صحت ندارد.
15:17**
امام جمعه جاسک با اشاره به حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه و غرب کشورگفت: امروز در حادثه زلزله همه مردم پای کار آمده و سنگ تمام گذاشتند.
15:00 **
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تشریح آخرین وضعیت درمانی مصدومین زلزله اخیر گفت: در مجموع تا ظهر امروز جمعه 10هزار و 203 نفر پذیرش داشتیم که بیشترین آمار مربوط به سرپل ذهاب با سه هزار و 700 نفر و اسلام آباد غرب با 974 نفر بوده است
14:10 **
مسئول دایره خبر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از جان ‌باختن یکی از پرسنل بیمارستان ارتش حین ارائه خدمت به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد.
این دومین جان باخته ارتش در جریان خدمت رسانی به زلزله زدگان است.
14:04 **
روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه مطلب منتشر شده در برخی از شبکه های اجتماعی به نقل از استاندار کرمانشاه را تکذیب کرد.
13:50 **
تسلیت وزیر امورخارجه سنگاپور و دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا
13:40 **
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از انجام بیش از 500 پرواز فوق العاده به مناطق زلزله زده غرب کشور، انتقال 278 نفر مصدوم و 878 تن بار از روز دوشنبه گذشته تاکنون خبرداد.
13:37 **
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران: نیروی زمینی سپاه ست های پیش ساخته حمام و سرویس بهداشتی را برای زلزله زدگان از امروز در روستاها مستقر خواهد کرد.
12:59 **
مشکلات هنرمندان و صنعتگرانی که در زمین‌لرزه استان کرمانشاه دچار خسارت و یا آسیب‌هایی شده بوند با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، از نزدیک بررسی شد.
12:57 **
مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، از وصل شدن مجدد آب شهرستان قصرشیرین که روز گذشته به علت پس لرزه های مکرر قطع شده بود، خبر داد.
12:41 **
مسئول بخش اعصاب و روان بیمارستان صحرایی سرپل ذهاب با بیان اینکه پس از وقوع زلزله انتظار می رفت مردم دچار مشکل عصبی شدیدی شوند، اظهار کرد: خوشبختانه اینگونه نبود و مردم آسیب دیده در زمین لرزه این شهرستان از آرامش نسبی برخوردار هستند.
12:27 **
همانند روزهای قبل مسیرهای منتهی به سرپل ذهاب شاهد ترافیک شدید خودروهای کمک رسان از نقاط مختلف کشور به طرف مناطق زلزله زده کرمانشاه است.
12:20**
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تعداد کل مصدومان زلزله کرمانشاه که تحت درمان قرار گرفتند به 10هزار و 179 نفر رسید و از این تعداد 878 نفر هنوز در بیمارستان بستری هستند.
11:11 **
فروش آثار هنرمندان برجسته انقلاب به نفع زلزله زدگان
11:10 **
ارائه گزارش معاون استاندار کرمانشاه ازمناطق زلزله زده/ با تلاش شبانه روزی مسئولان وهمت مردم نوعدوست کم کم آرامش به مناطق زلزله زده بازمی گردد.
11:00 **
نماینده مجلس: متاسفانه در مسئله زلزله استان کرمانشاه برخی از افراد اظهار نظر هایی می کنند که در حیطه اختیارات آنها نیست؛ بنابراین به نظر می رسد برخی در بحث زلزله به دنبال کاسبی هستند.
10:40 **
رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور از تشکیل ستاد حمایت های روانی هلال احمر (سحر) در 8 منطقه زلزله زده غرب کرمانشاه خبر داد.
10:40 **
کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: مردم مناطق زلزله زده که در چادرها زندگی می کنند برای در امان ماندن از خفگی حتما گوشه ای از چادر را برای ورود جریان هوا باز بگذارند.
10:45 **
افتتاح دفتر یادبود زلزله غرب کشوردر سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه
9:00
استاندارکرمانشاه در دیدار با اعضای شورای شهر تهران : خانه هایی که توسط مردم ساخته شده بودند، بیشتر از ساختمانهای دولتی ساز در مقابل زلزله مقاوم بود/ در 20 ساعت 6 هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند/ احداث حمام صحرایی و موقت مهمترین کارهایی است که باید برای کمک به حادثه دیدگان انجام دهیم./
8:05 **
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه : هموطنان آسیب دیده از زلزله چنانچه پیکر جانباختگان خود را بدون جواز دفن کردند، برای طی مراحل قانونی و کارشناسی به پزشکی قانونی این استان مراجعه کنند.
8:00 **
استاندار کرمانشاه: تمام دستگاه ها و بانک های سرپل ذهاب باید صبح شنبه باز و به مردم ارائه خدمت کنند/ مدیران کل موظف به تامین نیازهای دستگاه های اجرایی و مردم هستند.
2:01 **
وزارت خزانه داری آمریکا مانعی برای ارسال کمک مالی به زلزله زدگان ایران
فیسبوک و یک وبگاه جمع آوری کمک مالی، بیش از 200 هزار دلار را که دو ایرانی مقیم آمریکا برای کمک به زلزله زدگان غرب ایران جمع آوری کرده بودند، با استناد به مقررات وزارت خزانه داری آمریکا توقیف کرد.
1:19
یک منبع مطلع از سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، از ارسال 8.5 تن محموله کمک های مردمی از انگلیس به زلزله زدگان غرب ایران خبر داد.
01:00**
استاندار کرمانشاه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان سرپل ذهاب: حدود 55 هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده که این آمار قریب به 2 برابر خانه های تخریب شده است.

**پنجشنبه 25 آبان
23:00**
جانشین هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طی 2 روز گذشته بیش از 100 تن بار و اقلام کمکی از طریق پنج فروند بالگرد با 50 سورتی پرواز به مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و بخش ازگله ارسال شده است.
22:30**
سعیدی سخنگو و معاون ستاد مدیریت بحران کشور: اسکان تمام زلزله زدگان استان کرمانشاه پنجشنبه شب پایان یافت به طوریکه امکانات لازم در اختیار هموطنان کرمانشاهی قرار گرفته است.
20:58**
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد اولیه خسارت بخش کشاورزی استان را در مناطق زلزله زده بیش از هشت هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
20:12**
استاندار کرمانشاه از اختصاص 658 میلیارد تومان تسهیلات و 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض در جریان سفر اخیر رییس جمهوری به آسیب دیدگان زلزله در استان کرمانشاه خبرداد.
19:58 **
مرحله اول کمک های غیر نقدی آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، شامل پتو، چادر و آب معدنی به سمت مناطق زلزله زده ارسال شد /مجموع کمک های تهیه شده تاکنون شامل 300 عدد چادر، 1000 تخته پتو و 5 تریلی آب معدنی است
19:28**
بیمه ایران در نخستین روز ارزیابی و پرداخت خسارت واحدهای تحت پوشش بیمه، حدود یک میلیارد تومان خسارت در وجه بیمه گذاران پرداخت کرد.
19:00**
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: خانه های 4 هزار و 500 مددجوی بهزیستی در زلزله غرب کشور تخریب شد و این افراد علاوه بر رسیدگی مادی به کمک های اجتماعی و مشاوره ای احتیاج شدید دارند.
18:30**
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: 3 جسد مجهول الهویه از 436 جان باخته زلزله کرمانشاه، مربوط به مصدومان سرپل ذهاب است.
17:00 **
آخرین آمار تلفات زلزله استان کرمانشاه 436 نفر (3 نفر مجهول الهویه)
پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جانباختگان زلزله این استان را 436 نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:سرپل ذهاب: 317 /اسلام آباد غرب: 23 /کرند:14 /قصر شیرین: 28 /جوانرود: 3 /ثلاث: 15
معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: 33 صحنه: 3
از جانباختگان مجهول الهویه نمونه DNA برای آزمایش ژنتیک برداشته شده است.
شایان ذکر است تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جانباختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند
16:45 **
سازمان پزشکی قانونی کشور اسامی 424 نفر از 433 جانباخته زلزله کرمانشاه را منتشر کرد
16:40 **
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از وقوع 436 پس لرزه در استان طی چهار روز اخیر از زمان وقوع زلزله 7.3 ریشتری در غرب این استان خبر داد.
16:30 **
حیواناتی که بر اثر زلزله یکشنبه شب در زیر خروارها آوار مانده اند تهدیدی برای سلامت و بهداشت عمومی مردم هستند که بیرون کشیدن و معدوم کردن این لاشه ها باید در دستور کار نیروهای امداد و نجات قرار بگیرد.
16:30 **
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمانشاه: 40 تن اقلام دارویی سازمان بهداشت جهانی در فرودگاه کرمانشاه تخلیه و برای مناطق زلزله زده غرب این استان بارگیری شد.
16:28 **
مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: آب شرب شهرستان قصرشیرین از شب گذشته به علت وقوع پس لرزه های متعدد از مدار و شبکه اصلی خارج شدو تا ظهر جمعه مشکل برطرف می شود.
16:20 **
مدیرکل دفتر سلامت روانی وزارت بهداشت: متخصصان حوزه سلامت روان قبل از اعزام به منطقه زلزله زده لازم است آموزش های لازم را گذرانده باشند.

16:10 **
یک تیم 6 نفره پزشکی و امدادی از انجمن مردم نهاد آلمان «Humedica» به منظور کمک رسانی به زلزله زدگان وارد شهرستان سرپل ذهاب شدند.
16:09 **
مسئول روابط عمومی شرکت پالایش نفت کرمانشاه: 30 هزار لیتر نفت سفید از طریق این پالایشگاه به صورت رایگان در میان مردم زلزله زده غرب استان کرمانشاه توزیع شد.
16:05 **
مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه با اشاره به وصل برق 90 درصد روستاهای زلزله زده گفت: تنها برق 10 درصد روستاها همچنان قطع است که تا امشب(پنجشنبه شب) وصل خواهد شد.
از 213 روستای زلزله زده استان کرمانشاه، برق 190 روستا وصل شده است.
14:30 **
جانشین سپاه پاسداران:بسیج و سپاه تا خانه دار شدن تمام زلزله زدگان کنار آنها ایستاده است
14:20**
شرایط بازگشت هوایی مصدومان ترخیصی به کرمانشاه مهیا شد
معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: شرایط بازگشت هوایی مصدومان ترخیص شده زلزله از بیمارستان های تهران به کرمانشاه طبق هماهنگی اداره کل خیرین و مؤسسات خیریه سلامت با اداره مددکاری وزارت بهداشت، مهیا شد.
14:00 **
سخنگو و معاون سازمان مدیریت بحران کشور: 30 هزار و 600 تخته چادر تاکنون در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه توزیع شده و امروز نیز 10 هزار تخته چادر دیگر دراین مناطق توزیع می شود.
13:10 **
بیمارستان صحرایی کردستان تا پایان سال در مناطق زلزله زده مستقر خواهد بود
13:05 **
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: آواربرداری، امداد و بازسازی 6 روستای زلزله زده دشت ذهاب در استان کرمانشاه به سپاه بیت المقدس کردستان سپرده شده است.
13:00 **
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: 18 نفر کارشناس اداره کل دامپزشکی ایلام در قالب 6 گروه با حضور در مناطق روستایی زلزله زده کرمانشاه از امروز اقدام به جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه احشام تلف شده روستاییان کرده اند.
12:49
برآورد خسارت 3.8 هزار میلیارد ریالی زلزله به خانه های مسکونی شهرستان گیلانغرب
12:45 **
پزشکی قانونی اعلام کرد:تعداد جانباختگان زلزله استان کرمانشاه تا ساعت 12:45 امروز (پنجشنبه) 433 تن و شمار مصدومان به 9388 نفر رسید.
تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:
سرپل ذهاب: 317 /اسلام آباد غرب: 23 /کرند: 14 /قصر شیرین: 28 /جوانرود: 3 /ثلاث: 15 معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: 30 /صحنه 3
تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند
12:45 **
جانشین ستاد بحران استانداری کرمانشاه :تا اواخر امروز(پنجشنبه) خدمات زیربنایی شامل آب، برق و گاز مردم مناطق زلزله زده وصل می شود/ دستگاه های خدمات رسان به صورت شبانه روزی فعال هستند
12:28 **
بنیاد مسکن کردستان سه هزار واحد مسکونی خسارت دیده در زلزله کرمانشاه را بازسازی می کند
12:20 **
وزیر بهداشت:اقدامات درمانی مصدومان زلزله بعداز ترخیص ادامه خواهد داشت
12:19 **
وزیر نیرو: از 473 روستای آسیب دیده در زلزله غرب کشور، حدود 20 روستای بدون برق باقی مانده اند که امروز برق این روستاها هم وصل خواهد شد.
12:09 **
تلف شدن 200 هزار راس دام عشایر در زلزله استان کرمانشاه/ اختصاص 50 میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت وارده به عشایر استان
11:20 **
تخصصی ترین بیمارستان صحرایی کشور توسط بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ظرفیت 64 تخت بیمارستانی در منطقه سرپل ذهاب راه اندازی و فعالیت خود برای ارایه خدمات درمانی به آسیب دیدگان زلزله غرب استان کرمانشاه را آغاز کرد.
11:30
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اعلام کرد: یکی از نیروهای پایگاه هوانیروز کرمانشاه در حین امداد رسانی به زلزله زدگان به علت ایست قلبی درگذشت.
11:00
رییس دبیرخانه مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی، از تامین وسایل توانبخشی به عنوان یکی از ضروریات مناطق حادثه دیده استان کرمانشاه یاد کرد.
10:00
رییس سازمان بسیج مستضعفین: نیروهای بسیج و سپاه در خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه از زمان وقوع حادثه تاکنون تلاشی شبانه روزی و مستمر داسته اند.
9:10 **
کار آواربرداری در مناطق مختلف سرپل ذهاب ادامه دارد و امدادرسانی به مناطق مختلف شهر و روستاها به صورت سازمان یافته تر و با سرعت بیشتری در حال انجام است.
9:00 **
جانشین اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: یک هزار و 600 مصدوم در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب در 2 بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی درمان شدند و بیش از 10 مورد نیز عمل های جراحی تخصصی در این بیمارستان ها صورت گرفته است.
جزئیات تامین گاز مناطق زلزله زده غرب کشور؛
9:05
معاون وزیر نفت: اکنون مشکل گازرسانی در مناطق قصرشیرین، جوانرود و ثلاث باباجانی پایان یافته است
چهارشنبه 24 آبان
23:45**
سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری بلاروس همزمان با اعلام عزای عمومی در کشور روز سه شنبه 23 آبان 1396 پرچم سفارت را به حالت نیمه برافراشته درآورد.
23:29**
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، از برطرف شدن مشکل برق روستاهای زلزله زده تا قبل از ظهر فردا (پنجشنبه) خبر داد.
23:20**
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: اصلی ترین محدودیت دامپزشکی استان در زلزله اخیر، نبود امکانات لجستیک مناسب برای معدوم سازی لاشه دامهاست.
23:2**
'ایوان کورچوک' معاون وزیر امور خارجه اسلواکی با ارسال پیامی برای وزیر امور خارجه کشورمان مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده های قربانیان زلزله غرب ایران اعلام کرد.
20:51**
استاندار کرمانشاه عصر چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان در سرپل ذهاب گفت: تا فردا هیچ حادثه دیده ای نباید بدون چادر و سرپناه موقت باشد.
20:1**
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از توزیع 43 هزار دستگاه چادر امدادی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.
19:52**
اولین محموله کمک های مردمی از جزیره کیش، توسط یک فروند هواپیمای بویینگ کیش‌ایر عصر امروز به مقصد کرمانشاه ارسال شد.
19:25**
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه این اداره کل با تمام توان آماده خدمت رسانی به زلزله زدگان است، گفت: روزانه 30 هزار پرس غذای گرم بین افراد حادثه دیده توزیع می کند.
19:14**
مشاور رئیس و مسئول امور استان های سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تیم های منطقه ای به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شده اند، گفت: کار مکان یابی احداث پایگاه های امداد و نجات دامپزشکی توسط تیم های ارزیاب نیز در این مناطق انجام گرفته است.
18:57**
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از تامین 90درصد روشنایی شهر سرپل ذهاب خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد شبکه های فشار ضعیف روستایی برق دار شد.
18:55**
آیت‌ الله ' حسین مظاهری ' از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان اجازه داد که یک سوم سهم امام (ع) برای کمک به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور هزینه شود.
18:24**
مادر یک شهید در شهرستان چادگان از توابع استان اصفهان سرمایه خود به مبلغ 300 میلیون ریال را به هموطنان زلزله زده در استان کرمانشاه و غرب کشور اهدا کرد.
18:7**
مدال مسعود مصطفی جوکار نائب قهرمان کشتی آزاد المپیک به نفع زلزله زدگان غرب کشور به حراج گذاشته شد.
17:38**
سفارت انگلیس در تهران روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توییتراعلام کرد که ملکه الیزابت و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در پیامی حادثه زمین لرزه غرب ایران را به دولت و مردم کشورمان تسلیت گفتند.
17:30**
مدیرکل بیمه ایران در استان کرمانش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.