فرشته فهمیده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: یکی از طرح های موفق در مدارس طرح های چهارگانه است که شامل مراقب در همه مدارس، مراقبت از خود در مقطع ابتدایی، مقابله با آسیب های اجتماعی متوسطه اول و طرح عاری از خطر متوسطه دوم اجرایی است.
وی ادامه داد: طرح مراقب در همه مدارس از جمله طرح هایی است که در همه مقاطع تحصیلی قابلیت اجرایی شدن را دارد و سعی می شود با استفاده از ظرفیت ها، آسیب هایی که در مدرسه محل اجرای طرح وجود دارد، شناسایی شده و با آن ها مقابله شود.
وی اظهار داشت: آموزش مربوط به مهارت های مراقبت از خود و مهارت های تصمیم گیری و دوست یابی به دانش آموزان مقطع ابتدایی آموزش داده می شود.
وی افزود: طرح مهارت های مقابله با آسیب های اجتماعی مختص مدارس متوسطه اول است که طی آن مهارت هایی چون حل مسئله، تصمیم گیری، تفکر انتقادی، کنترل هیجان و آشنایی با رفتارهای پرخطر به دانش آموزان آموزش داده می شود.
فهمیده گفت: در طرح مدارس عاری از خطر خاص مدارس متوسطه دوم است پیشگیری از استعمال دخانیات، سوء مصرف مواد و جلوگیری خشونت آموزش داده می شود.
مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس گفت: برای برگزاری کارگاه های آموزشی برای والدین، معلمان و دانش آموزان در زمینه آسیب های اجتماعی از کارشناسان این حوزه استفاده می شود.
فهمیده افزود: مهمترین هدف اجرای این طرح ارتقای آموزش‌ها و مهارت‌های اساسی است در این طرح تلاش شده دانش‌آموزان را در مقابل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی آگاه و مصون بدارد.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.