به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همدردی با حادثه‏ دیدگان زلزله غرب کشور اظهار داشت: امروز تحولات منطقه در سوریه و عراق بیانگر ناکام ماندن جبهه استکبار از اجرای نقشه مرموز و شوم خاورمیانه جدید که تجزیه کشورهای اسلامی منطقه است.
وی ادامه داد: دشمنان از رهگذر تشدید جنگ های نیابتی ، ایران‏ هراسی ، شیعه‏ هراسی و شعله‏ ور ساختن آتش فتنه داعش و تکفیر به دنبال اهداف شوم خود بودند.
امام جمعه بخش چهارباغ گفت: برای همه شخصیت ها و گروه‏های سیاسی و آحاد مردم لبنان و بلکه کل جهان اسلام باری دیگر روشن شد که ثمره اعتماد به عربستان که استقلالی از خود نداشته و نقش عمله‏ ی غرب و صهیونیزم را در منطقه ایفا می‏ نماید، چیزی جز خوار و ذلیل شدن نیست، در حالی‏ که ارتباط و در کنار جمهوری اسلامی بودن جز احترام و جاودانگی و استقلال و عزت نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: لازم است از کلیه نهادها و مجموعه‏ هایی که از ساعات اولیه این حادثه با نهایت تلاش به صحنه آمدند و نیز اقدامات مردمی برای یاری‏ رسانی به مردم شریف مناطق زلزله‏ زده تقدیر و تشکر نمود.
خطیب جمعه چهارباغ با اشاره به مصائب ماه صفر گفت: ماه صفر یادآور ضایعه بزرگ و مصیبت عظمی‏، یعنی رحلت‏ پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و شهادت فرزندانِ گرامیش امام حسن مجتبی و امام علی بن موسی الرّضا علیهما السلام است؛ آمیخته شدنِ خاطره اربعین حسینی با خاطره جانکاهِ این مصائبِ بزرگ، دهه آخر ماه صفر را، دهه اندوه و غم برای پیروان مکتب اهل‏ بیت علیهم السلام ساخته است.
وی ادامه داد: از آنجا که این ایّام ماتم و غم، سبب مروری مجدّد، بر تاریخ زندگانی آن بزرگواران و تلاش‏ها، شهامت‏ ها و فداکاری‏ های آنان است، ماهی است پر از شور و عشق و اخلاص و فداکاری؛ به همین دلیل، تاریخ نشان داده است که بسیاری از توطئه‏ های دشمنانِ اسلام، به برکت شوری که در جلسات و دسته‏ جاتِ سوگواریِ آن بزرگواران در این ماه ایجاد شده، درهم شکسته و خنثی گردیده است، که این خود موهبت بزرگی است، و باید همیشه آن را ارج نهاد و از آن پاسداری کرد.
محمدی با طلب غفران الهی برای جانباختگان و آرزوی شفا برای مصدومان و مجروحان حادثه طبیعی و مصیبت‏ بار که مردم ایران به‏ ویژه هموطنان عزیز استان کرمانشاه را در غم از دست رفتن تعداد قابل توجهی از عزیزان هموطنمان عزادار ساخت ،گفت: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری، لازم است دولتمردان عزیز در بسیج امکانات و خدمات‏ دهی به مردم منطقه تسریع نمایند؛ به‏ ویژه درخصوص تأمین آب و برق و گاز و حل مشکلات مربوطه در این‏ خصوص اقدام عاجل صورت بدهند و البته به‏ کارگیری عناصری با روحیه جهادی و مدیریت بحران در کنار مسئولان محلی امری ضروری است.
6155/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی **انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.