به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، دکتر رحیم خستو در حاشیه رویداد فرهنگی اجتماعی 'گپ ' که از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، افزود: کتاب بیش از درس و آموزگار به انسان می آموزد.
وی با بیان اینکه کتاب عمر دوباره آب به انسان ها می‌بخشد، اظهار داشت: در دنیا لذتی که با لذت مطالعه کتاب برابری کند یا بتواند همپای آن باشد، وجود ندارد.
وی کتاب را دانشگاه واقعی دانست و گفت: شاید بشود با بسیاری از نداشته های زندگی کنار آمد و ادامه مسیر کرد اما بدون کتاب لحظه ای نمی شود به ادامه مسیر و انتخاب های درست و آگاهانه، دلخوش بود.
خستو تعریف متفاوتی از خوشبختی را هم ارایه کرد و گفت: به عقیده من خوشبخت واقعی کسی است که یا کتاب های خوبی دارد و می خواند یا دوستانِ اهل کتاب ، این ها به هیج عنوان تعارف نیست، بلکه خوشبختی واقعی همین است.

استاد دانشگاه و عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: از طرفی جوامع هنگامی به فرزانگی و سعادت واقعی دست پیدا می کنند و زندگی خوبی خواهند داشت که خواندن و مطالعه، کار روزانه و همشگی شان باشد نه آن که به این موضوع مهم بی تفاوت باشند.
خستو با اشاره به اینکه هیچ کدام از وسایل ارتباط جمعی مانند خواندن و نوشتن به اندیشه و تفکر آدمی عمق لازم را نمی دهد، یادآور شد: ترویج کتاب و کتاب خوانی، وظیفه و رسالت اصلی دست اندرکاران فرهنگ و دانش جامعه ما باید باشد و امیدوارم یک روزی چشم باز کنیم و مردم را عاشق کتاب و مطالعه ببینیم.
اردشیر رستمی بازیگر سینما و تلویریون که میهمان رویداد فرهنگی گپ بود، درباره کتاب و کتابخوانی، گفت: بچه که بودم پول هایم را جمع می کردم و از کتاب فروش های کنار خیابان، کتاب های 50 یا 100 تومانی می خریدم. آن موقع کتاب ها توی پلاستیک بود و فروشنده ها نمی گذاشتند آن ها را باز کنم و ببینم.
وی بیان کرد: تازه بعد از خریدن کتاب و ورق زدن آن متوجه می شدم کتابی که خریده ام آن چیزی که می خواستم نبود و درباره موضوع دیگری است!
رستمی یادآور شد: البته امروز موضوع به کلی متفاوت شده و تا چند صفحه از کتاب را نخوانم، آن را نمی خرم.
وی با بیان اینکه همیشه در کتاب فروشی ها حضور دارم، گفت: البته اگر فرهنگ استفاده از اینترنت را بلد بودیم، گشت و گذار مجازی هم می توانست کتاب های خوبی نصیبمان کند.
رویداد فرهنگی اجتماعی گپ به همت معاونت اجتماعی شهرداری کرج و کانون رشد خلاق و با حضور مسئولان شهری در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.
7410/ 6155 خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.