به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه کشاورزان و خیران اردبیلی دو میلیارد و 265 میلیون تومان در شش‌ماهه نخست سال‌جاری زکات پرداخت کرده‌اند، گفت: زکات پرداختی نیکوکاران اردبیلی نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 53 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 97 درصد از زکات پرداختی خیران برای رفع مشکلات سه‌هزار نفر از خانوار تحت حمایت این استان تخصیص‌ یافته است، افزود: هر چقدر کمک‌های نیکوکاران به کمیته امداد اردبیل بیشتر شود به همان میزان می‌توانیم پاسخگوی مشکلات مددجویان تحت حمایت این استان باشیم.

دشتی با اشاره به اینکه 880 روستا در استان اردبیل دارای اقلام مشمول پرداخت زکات هستند، بیان کرد: کشاورزان و روستاییان خیر همواره با پرداخت به‌موقع زکات یاریگر کمیته امداد اردبیل در رسیدگی به امور فقرا و محرومان این استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد اردبیل با بیان اینکه یک‌میلیارد و 207 میلیون تومان از زکات پرداختی در قالب کمک‌های معیشتی به بیش از دوهزار نفر از خانوار تحت حمایت و افراد بی‌بضاعت این استان پرداخت شده است، بیان کرد: کمک‌های معیشتی به‌صورت بلاعوض برای رفع مشکلات درمانی، تأمین جهیزیه نوعروسان، هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و سایر مسائل خانوار تحت حمایت این استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 76 میلیون تومان از زکات پرداختی برای هزینه‌های درمانی و دارویی 336 نفر از بیماران تحت حمایت اردبیلی پرداخت شده است، گفت: 21 میلیون تومان از زکات پرداختی نیز برای تأمین کمک‌هزینه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت اعطا شد تا راهی خانه بخت شوند.

دشتی با اعلام اینکه بیش از 150 میلیون تومان از زکات پرداختی برای ساخت و تعمیر مسکن مددجویان این استان هزینه شده است، بیان کرد: با پرداخت 104 میلیون تومان از زکات پرداختی هم زمینه‌های آزادی دو زندانی جرائم غیرعمد فراهم شد تا آنها به آغوش گرم خانوار خود بازگردند.

دبیر شورای زکات اردبیل با اشاره به اینکه 164 میلیون تومان از زکات پرداختی نیز برای رفع گرفتاری‌های 663 نفر از خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر این استان هزینه شده است، گفت: یکی از راهکارهای اساسی در زمینه محرومیت‌زدایی و کاهش فقر در جامعه پرداخت زکات است که با فرهنگ‌سازی‌های مؤثر و همکاری همه‌جانبه مسئولان و خیران می‌توانیم شاهد تحقق این امر مهم باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 789963
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.